
Ijazah Sarjana dalam Pendidikan STEAM (Sains, Teknologi, Kejuruteraan, Seni dan Matematik)
Universidad Europea
Maklumat Utama
Pilih lokasi
Lokasi kampus
Online Spain
Bahasa
Bahasa Sepanyol
Format kajian
Pembelajaran jarak jauh
Tempoh
1 tahun
laju
Sepenuh masa
Yuran tuisyen
Minta maklumat
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Nov 2023
pengenalan
Sarjana Pendidikan STEAM mencadangkan cabaran pendidikan baharu untuk guru awal kanak-kanak, sekolah rendah, menengah dan sekolah menengah, mempromosikan di dalam bilik darjah secara inklusif semangat untuk mempelajari mata pelajaran sains dan seni melalui pengaturcaraan, robotik dan eksperimen saintifik.
Pendidikan STEAM ialah model yang menggalakkan dan menambah baik pembelajaran mata pelajaran sains, teknologi, kejuruteraan, seni dan matematik.
Sebagai pakar dalam pendidikan STEAM, anda akan dilatih dalam metodologi inovatif, mempromosikan metodologi inkuiri di dalam bilik darjah yang melaluinya pelajar anda akan dapat meneroka dan memanipulasi, menjalankan eksperimen, menganalisis keputusan dan belajar untuk membantah kesimpulan mereka semasa tempoh yang berbeza. peringkat pembelajaran.mata pelajaran sains.
Menggalakkan perkembangan pemikiran pengiraan dan aplikasinya dalam bilik darjah. Membangunkan strategi pengajaran untuk pendidikan inklusif dan integratif.
Ia menggunakan pembelajaran aktif melalui metodologi inovatif, seperti metodologi PBL (Pembelajaran Berasaskan Projek) melalui fasa berbeza reka bentuk projek, metodologi pertanyaan PBL dan IBL atau Pemikiran Seni.
Mengapa belajar Ijazah Sarjana dalam Pendidikan STEAM?
Ia direka khas untuk guru mata pelajaran STEAM, yang ingin menjadi sebahagian daripada transformasi pendidikan ini, dan menyampaikan minat mereka dalam sains, teknologi, kejuruteraan, seni dan matematik kepada pelajar mereka.
Ijazah sarjana disusun sekitar 8 tiang:
- Pendidikan STEAM sebagai paradigma pendidikan baharu: mengetahui asas Pendidikan STEAM dan cara mengaplikasikannya pada setiap peringkat pendidikan.
- Pemikiran Pengiraan: Program ini memberi tumpuan kepada pembangunan pemikiran pengiraan melalui pengaturcaraan, robotik, penyelidikan saintifik, dan kecerdasan buatan. Belajar menggunakan alat dan sumber teknologi untuk menggalakkan pemikiran logik, penyelesaian masalah dan kreativiti dalam bilik darjah.
- Metodologi Aktif: belajar tentang pendekatan seperti pembelajaran berasaskan projek, pembelajaran berasaskan inkuiri, Pemikiran Seni dan pembelajaran berasaskan masalah. Metodologi ini menggalakkan penyertaan pelajar yang aktif, kerja kolaboratif dan pembangunan kemahiran praktikal.
- Teknologi: Gunakan pelbagai jenis alatan teknologi untuk memperkayakan kelas anda, termasuk persekitaran pengaturcaraan seperti Scratch, Lego, RPG Maker dan Unity, serta teknologi baru muncul seperti kecerdasan buatan dan realiti tambahan. Anda akan dapat menggunakan alatan ini dengan berkesan di dalam bilik darjah.
- Penciptaan kandungan dan aktiviti STEAM: sebagai program praktikal terutamanya, anda akan mencipta kandungan, mereka bentuk persekitaran pembelajaran dan bilik darjah, dan membangunkan projek pendidikan STEAM.
- Penilaian: belajar untuk melaksanakan proses penilaian untuk metodologi ini, menghasilkan laporan dan laporan yang mencerminkan kemajuan dan pencapaian dalam projek dan aktiviti STEAM.
- Pendidikan inklusif: Program ini menggalakkan pendidikan inklusif melalui reka bentuk pembelajaran universal (UDA). Anda akan dapat menyesuaikan pendekatan pendidikan anda untuk memenuhi keperluan individu pelajar dan memupuk persekitaran yang pelbagai dan inklusif. Di samping itu, penekanan khusus akan diberikan untuk menggalakkan penyertaan gadis dan wanita dalam bidang STEAM.
- Pendidikan untuk Pembangunan Mampan: ijazah sarjana menangani Matlamat Pembangunan Mampan dan integrasinya ke dalam pendidikan. Anda akan mereka bentuk unit dan projek pengajaran yang menggalakkan penggunaan sumber yang bertanggungjawab, penggunaan yang bertanggungjawab dan pendidikan berkualiti.
Sarjana dalam Pendidikan STEAM ialah ijazah rasmi dengan ciri-ciri berikut:
pensijilan ANECA
Diperakui oleh Agensi Kebangsaan untuk Penilaian Kualiti dan Akreditasi, di bawah Kementerian Pendidikan.
pengiktirafan Eropah
Tajuk yang boleh dihomologasikan dan diiktiraf di mana-mana negara Kawasan Pendidikan Tinggi Eropah (EES).
Akses kepada ijazah kedoktoran
Ia membolehkan anda mengakses ijazah kedoktoran dalam pendidikan.
Mata untuk pembangkang atau pertandingan
Ijazah sarjana rasmi adalah sah untuk skala merit pertandingan pengajaran pentadbiran awam.
Apakah kaedah dalam talian?
Fleksibel
Kelas maya langsung yang anda boleh sambungkan dari mana-mana sahaja dan pada mana-mana peranti.
tutup
Anda akan mendapat sokongan guru pakar kami yang akan memudahkan pembelajaran anda, serta tutor pengiring yang akan membimbing anda dan membantu anda mencapai matlamat anda.
Berfungsi
Kampus maya akan menjadi platform pembelajaran anda di mana anda akan menemui subjek yang akan anda ambil. Di samping itu, anda akan mempunyai akses ke perpustakaan, kawasan komuniti untuk menghubungi pelajar lain, dan bantuan 24 jam.
Kemasukan
Kurikulum
Dapatkan 60 kredit ECTS.
Selepas tamat program ini, pelajar menerima Ijazah Sarjana rasmi dalam Pendidikan STEAM yang dikeluarkan oleh Universidad Europea .
- Modul 1. Aspek praktikal pendekatan pendidikan STEAM
- Modul 2. STEAM Pembelajaran dalam bilik darjah: metodologi pembelajaran
- Modul 3. pendidikan STEAM dan pemikiran komputasi
- Modul 4. Teknologi digital sebagai fasilitator pendidikan STEAM
- Modul 5. Pengaturcaraan kurikulum antara disiplin untuk pendidikan STEAM
- Modul 6. Reka bentuk dan penilaian projek pendidikan STEAM
- Modul 7. Reka bentuk pembelajaran universal (UDL) dalam pendidikan STEAM
- Modul 8. Pendidikan untuk pembangunan lestari (ESD) melalui pendidikan STEAM
- Modul 9. Latihan profesional
- Modul 10. Tesis sarjana