Ijazah Sarjana dalam Tenaga Boleh Diperbaharui dan Kecekapan Tenaga
UDIMA - Universidad a Distancia de Madrid
Maklumat Utama
Lokasi kampus
Madrid, Sepanyol
Bahasa
Bahasa Sepanyol
Format kajian
Pembelajaran jarak jauh
Tempoh
12 bulan
laju
Sambilan
Yuran tuisyen
EUR 5,460 / per course *
Tarikh akhir permohonan
18 Sep 2023
Tarikh mula paling awal
25 Sep 2023
* harga ijazah sarjana lengkap dalam satu pembayaran
pengenalan
Dalam tahun-tahun kebelakangan ini terdapat pertumbuhan tenaga sektor Eropah dan antarabangsa yang belum pernah terjadi sebelumnya, sebagai tindak balas kepada tuntutan sosial, politik dan ekonomi pertaruhan dengan penggunaan tenaga yang lebih baik dan generasi melalui sumber tidak mencemarkan alam sekitar. Rancangan Tindakan Tenaga Boleh Diperbaharui, baik secara nasional dan antarabangsa, membayangkan pasaran tenaga kerja yang sangat kompetitif pada tahun-tahun akan datang dalam bidang kecekapan tenaga dan penggunaan tenaga boleh diperbaharui, di mana sudah ada permintaan yang besar untuk tenaga boleh diperbaharui. profesional yang terlatih dalam bidang ini, tetapi juga dengan tahap permintaan yang tinggi untuk pengetahuan teori dan praktikal, hanya boleh dicapai melalui kajian universiti.
Ijazah Sarjana Universiti dalam Tenaga Boleh Diperbaharui dan Kecekapan Tenaga menawarkan kemungkinan kepada jurutera, jurutera teknikal, arkitek dan arkitek teknikal untuk memperoleh pengetahuan dan pengalaman yang diperlukan mengenai eksploitasi dan pengurusan tenaga boleh diperbaharui (solar, angin, biojisim dan biofuel, dll.) , pengetahuan tentang pasaran elektrik dan harganya, audit tenaga, penarafan tenaga bangunan, seni bina bioklimatik, perundangan kemudahan, pengantarabangsaan, dan secara amnya, semua pengurusan projek berdasarkan kecekapan tenaga atau tenaga boleh diperbaharui, untuk bersaing dalam tenaga kerja semasa dan masa hadapan pasaran dalam bidang aktiviti profesional yang semakin berkembang ini.
Ajaran yang sepadan dengan Master dalam Tenaga Boleh Diperbaharui dan Kecekapan Tenaga adalah rasmi dan kurikulum diterbitkan dalam BOE nomor 67 pada 19 Mac 2014.
ditujukan kepada
Ijazah sarjana ini ditujukan kepada mereka yang mempunyai pengajian universiti berikut:
- Ijazah kejuruteraan
- Jurutera dan jurutera teknikal
- Arkitek dan arkitek teknikal
Objektif utama Master
Objektif utama Master adalah pembentangan dan pelaksanaan idea-idea yang perlu untuk melaksanakan dan mengeksploitasi sumber-sumber utama tenaga boleh diperbaharui, pembentangan prinsip-prinsip di mana syarikat-syarikat perkhidmatan tenaga adalah alat berasaskan, pemantauan dan pengoptimuman. penggunaan dan kerangka permohonan untuk pengauditan, perundangan dan kelayakan tenaga bangunan, projek dan kemudahan. Matlamatnya adalah untuk meningkatkan kesedaran tentang rantaian nilai tenaga boleh diperbaharui dan projek kecekapan tenaga, memberi perhatian khusus kepada analisa ekonomi projek-projek ini dan pasaran tenaga baru yang muncul. Dengan cara ini, Guru bertanggungjawab menyediakan latihan teoretikal dan praktikal dalam segala hal yang berkaitan dengan eksploitasi tenaga boleh diperbaharui dan pengurusan, perundangan dan audit kecekapan tenaga dalam projek, kemudahan dan bangunan.
Dalam Sarjana ini, objektif utama ialah pelajar boleh mempraktikkan pengetahuan yang diperoleh dengan program latihan, dengan itu mencapai bahawa ia adalah program yang sangat praktikal dan sangat berguna, yang menyediakan pelajar dengan kemahiran yang meningkatkan kebolehpasaran dan keupayaan mereka. . Sebagai contoh, anda boleh melihat ringkasan kecil projek Pentauliahan pemasangan terma fotovoltaik dan solar UDIMA , yang dijalankan oleh pelajar Sarjana ini di kemudahan kami: "Pentauliahan pemasangan terma fotovoltaik dan solar UDIMA " .
Sistem pengajaran
Model latihan UDIMA berdasarkan pendidikan jarak jauh, menggunakan teknologi maklumat dan komunikasi (ICT) secara intensif untuk memudahkan proses pendidikan.
Sistem penilaian pembelajaran UDIMA merenungkan kesedaran dan, jika sesuai, mengatasi pelbagai jenis aktiviti. Peratusan berat yang ditubuhkan untuk menilai aktiviti setiap subjek akan diterangkan secara terperinci dalam fail setiap modul atau subjek yang terkandung dalam perancangan pengajaran dan akan ditubuhkan dari maksimum dan minimum yang ditetapkan dalam jadual berikut:
Penyertaan dalam aktiviti pembelajaran | 10-20% |
Kawalan | 10-20% |
Aktiviti Penilaian Berterusan (AEC): | 20-30% |
Peperiksaan akhir bersemuka | 50-60% |
JUMLAH | 100% |
Dalam semua mata pelajaran, pelajar dipantau melalui kelayakan aktiviti didaktik berdasarkan ciri-ciri Kawasan Pendidikan Tinggi Eropah.
metodologi
UDIMA adalah berdasarkan sistem pembelajaran jarak jauh yang menggalakkan penilaian berterusan dan "belajar sambil melakukan" dalam persekitaran keakraban, kebolehcapaian dan interaksi masa nyata antara guru dan pelajar, melalui teknologi maklumat dan komunikasi.
Proses pengajaran-pembelajaran dibangunkan melalui Bilik Darjah Maya di mana pelajar mempunyai Panduan Pengajaran dengan perancangan subjek. Metodologi pengajaran memastikan pemerolehan pengetahuan dan kemahiran profesional dan peribadi melalui sistem penilaian berterusan yang terkandung dalam aktiviti didaktik, soal selidik penilaian kendiri dan peperiksaan akhir secara peribadi.
Untuk menggalakkan kajian dan latihan pelajar, tindakan latihan berikut dibangunkan:
- Kaji Unit Didaktik melalui bahan didaktik yang disediakan kepada pelajar dan direka bentuk untuk kajian dalam talian: manual, buku, artikel dan bibliografi lain yang berkaitan dengan subjek yang dikaji.
- Membangunkan aktiviti latihan pendidikan melalui andaian, kes praktikal dan soal selidik, menggunakan alat platform pengajaran dalam talian.
- Menjalankan aktiviti yang melibatkan pencarian dan pengurusan maklumat.
- Sediakan kajian, laporan, projek yang melancarkan kemahiran profesional.
- Tawarkan tindakan tutorial di pelupusan kekal pelajar yang membenarkan proses pengajaran-pembelajaran yang betul, menggunakan strategi susulan seperti tutorial dalam talian atau telefon.
- Membangunkan proses penilaian dalam tindakan berterusan yang membolehkan orientasi semula proses pembelajaran.
- Menjalankan latihan kurikulum dan ekstrakurikuler di pusat khusus untuk mencapai kemahiran profesional ijazah.
- Menggalakkan kapasiti penyelidikan melalui strategi didaktik seperti penggubalan projek, analisis data, kajian keputusan, membuat kesimpulan dan pengendalian bibliografi.
- Membangunkan kemahiran pembentangan lisan dan mempertahankan kertas akademik menggunakan kemungkinan alat pengajaran automasi pejabat.
prospek kerjaya
- Pengurus kemudahan tenaga.
- Pakar Kecekapan Tenaga.
- Bertanggungjawab ke atas pengurusan Syarikat Perkhidmatan Tenaga.
- Juruaudit atau perunding tenaga untuk syarikat.
- Jurutera pakar dalam projek tenaga dan terutamanya yang berkaitan dengan tenaga boleh diperbaharui.
- Penganalisis untuk menentukan Daya Mampu Ekonomi projek tenaga antarabangsa.
- Juruteknik dan / atau pengarah tenaga boleh diperbaharui dan / atau projek penjimatan tenaga.