Ijazah Sarjana dalam Reka Bentuk, Pembinaan dan Penyelenggaraan Infrastruktur Kereta Api - Pengkhususan dalam Infrastruktur Pengangkutan Bandar Bawah Tanah
Structuralia
Maklumat Utama
Lokasi kampus
Online
Bahasa
Inggeris
Format kajian
Pembelajaran jarak jauh
Tempoh
12 bulan
laju
Sepenuh masa, Sambilan
Yuran tuisyen
EUR 6,490 / per year
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Aug 2024
pengenalan
Program
Modul I: Dasar Pengurusan Kereta Api Dan Konsep Pembinaan Kritikal
- Unit 1. Projek Kereta Api Dan Pengurusan Kualiti
- Unit 2. Analisis Pembiayaan Dan Kos Infrastruktur Kereta Api
- Unit 3. Polisi Kereta Api EU
- Unit 4. Intermodaliti
- Unit 5. Susun Atur Dan Ketinggian Landasan Kereta Api
Modul II: Pembinaan Infrastruktur Kereta Api
- Unit 1. Fasa Geologi Dan Geoteknik
- Unit 2. Platform Dan Lapisan Bawah
- Unit 3. Jejambat
- Unit 4. Terowong
- Unit 5. Pergerakan Bumi Dan Kerja-kerja Masonry Kecil
Modul III: Pemasangan Untuk Eksploitasi Kereta Api
- Unit 1. Operasi Dan Eksploitasi Kereta Api
- Unit 2. Terminal Penumpang
- Unit 3. Terminal Kargo
- Unit 4. Perlindungan Awam. Keselamatan Dan Akses
- Unit 5. Perkhidmatan Maklumat Dan Komunikasi. Automasi Dan Pengurusan Integral
Modul IV: Reka Bentuk Dan Pembinaan Sistem Kereta Api
- Unit 1. Landasan Kereta Api
- Unit 2. Elektrifikasi
- Unit 3. Isyarat
- Unit 5. Sistem Maklumat
Modul V: Aspek Silang Pengurusan Penyelenggaraan Kereta Api Dan Infrastruktur Utama Dan Teknik Penyelenggaraan Landasan
- Unit 1. Model Dan Pelan Penyelenggaraan Kereta Api. Operasi dan Eksploitasi Kereta Api
- Unit 2. Penyelenggaraan Komponen Infrastruktur Kereta Api
- Unit 3. Penyelenggaraan Superstruktur Trek
- Unit 4. Peralatan Pembesaran, Kawalan, Dan Penyeliaan Kimpalan
- Unit 5. Penilaian Kualiti Jejak
Modul VI: Teknik Penyelenggaraan Elektrifikasi
- Unit 1. Penyelenggaraan Talian Hubungan Atas
- Unit 2. Perlindungan Dan Penyelenggaraan Kereta Api
- Unit 3. Kawalan Elemen Penyokong Talian Hubungan Atas
- Unit 4. Penyelenggaraan Pencawang Daya tarikan
- Unit 5. Resolusi Kepincangan
Modul VII: Teknik Penyelenggaraan Isyarat Kereta Api
- Unit 1. Penyelenggaraan Saling Kunci, Blok, Dan Ctc
- Unit 2. Penyelenggaraan Dan Perlindungan Litar Trek
- Unit 3. Penyelenggaraan Lintasan Aras
- Unit 4. Penyelenggaraan Sistem (ATP - ERTMS)
- Unit 5. Alat Kawalan Jauh Pemasangan Keselamatan
Modul VIII: Teknik Penyelenggaraan Sistem Telekomunikasi
- Unit 1. Media Penghantaran: Kuprum, Gentian Optik, Sistem Pengkabelan, Gelombang Mikro dan Pautan Radio
- Unit 2. Rangkaian Komunikasi Pengangkutan Dan Radio
- Unit 3. Rangkaian Dan Perkhidmatan Data
- Unit 4. Rangkaian Suara Dan Perkhidmatan
- Unit 5. Sistem Maklumat Dan Kawalan. Perkhidmatan Multimedia Dan Nilai Tambah
Sistem Kereta Api Berkelajuan Tinggi
Modul IX: Keunikan Reka Bentuk Kereta Api Berkelajuan Tinggi, Pembinaan dan Teknik Penyelenggaraan Khusus
- Unit 1. Infrastruktur Berkelajuan Tinggi
- Unit 2. Superstruktur Kereta Api Berkelajuan Tinggi
- Unit 3. Kereta Api Berkelajuan Tinggi Vs. Kereta Api Konvensional. Aspek Perbezaan Utama
- Unit 4. Penyelenggaraan Infrastruktur Berkelajuan Tinggi
- Unit 5. Penyelenggaraan Superstruktur Berkelajuan Tinggi
Sistem Kereta Bawah Tanah Bandar
Modul IX: Reka Bentuk, Pembinaan dan Teknik Penyelenggaraan Khusus Kereta Bawah Tanah Bandar
- Unit 1. Kereta Api Bawah Tanah Bandar Sistem Kereta Api
- Unit 2. Pemasangan Tetap: Tenaga, Isyarat, Antara Lain
- Unit 3. Bahan Mudah Alih Kereta Api Bawah Tanah/Kereta Api Bandar
- Unit 4. Perbezaan Antara Penyelenggaraan Kereta Api Bawah Tanah/Kereta Api Bandar Dan Eksploitasi Lain
- Unit 5. Kerja-kerja Penyelenggaraan
Projek Akhir Sarjana (MFP) Modul X
Program Tertakluk Kepada Kemungkinan Kemas Kini Dan Peningkatan Kandungan
Fakulti
Pengarah
Mario Ferreiro Casal ialah seorang Jurutera Awam MSc, dengan ijazah sarjana dalam Kejuruteraan Awam dan Pakar dalam Kejuruteraan Kereta Api dari Universiti Pendidikan Jarak Jauh. Beliau adalah ahli Persatuan Pengangkutan Sepanyol. Ferreiro Casal mempunyai lebih daripada 20 tahun pengalaman dalam sektor kereta api, terutamanya dalam laluan kereta api/kereta api berkelajuan tinggi dan bandar. Beliau juga mempunyai pengetahuan yang luas tentang penyelesaian reka bentuk dan penyelenggaraan yang akan digunakan dalam sistem kereta api dan telah mengambil bahagian dalam pelbagai projek antarabangsa. Selain itu, Mario telah mengambil bahagian dalam akreditasi dan kelulusan perkembangan penting dalam bahan trek. Beliau telah menjadi penceramah terkemuka di persidangan berbeza yang berkaitan dengan landasan papak, struktur atas kereta api AV, masalah unik dalam kereta api bawah tanah dan trem, dan kos penyelenggaraan kereta api berkelajuan tinggi, antara lain. Beliau kini mengambil bahagian dalam kumpulan kerja kereta api yang berbeza dan dalam jawatankuasa tertentu dalam sektor di mana kerjanya telah diiktiraf dalam penerbitan teknikal yang berbeza.
José Enrique Granados
Kurikulum
Kredit: 60 ECTS
- Reka bentuk dan pembinaan subsistem infrastruktur
- Reka bentuk dan pembinaan subsistem superstruktur
- Reka bentuk dan pembinaan subsistem kuasa
- Reka bentuk dan pembinaan subsistem isyarat dan telekomunikasi
- Penyelenggaraan infrastruktur kereta api
- Penyelenggaraan struktur atas kereta api
- Penyelenggaraan elektrifikasi kereta api
- Penyelenggaraan sistem isyarat kereta api dan telekomunikasi
- Kereta api berkelajuan tinggi
- MFP. Ijazah Sarjana dalam Reka Bentuk, Pembinaan dan Penyelenggaraan Infrastruktur Kereta Api. Kepakaran dalam Infrastruktur Kereta Api Berkelajuan Tinggi
Program ini tertakluk kepada kemungkinan variasi/kemas kini kandungan untuk meningkatkan kualiti kandungan.
Biasiswa dan Pembiayaan
Structuralia 50% Biasiswa – Dalam Talian: