Kursus Musim Panas dalam Reka Bentuk Perkhidmatan untuk Inovasi
IED – Istituto Europeo di Design Barcelona
Maklumat Utama
Lokasi kampus
Barcelona, Sepanyol
Bahasa
Inggeris
Format kajian
Pembelajaran jarak jauh
Tempoh
2 minggu
laju
Sambilan
Yuran tuisyen
EUR 1,900
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Jul 2024
pengenalan
Setiap hari kami adalah pengguna aktif pelbagai jenis perkhidmatan dari saat kami bangun hingga detik kami tertidur: apabila kami pergi ke pejabat, ke sekolah, ke pasar raya, atau ke hospital. Selalunya, kita perlu menghadapi hakikat bahawa perkhidmatan ini tidak direka bentuk dengan mengingati pengguna: anda! Reka Bentuk Perkhidmatan ialah metodologi inovasi yang mantap dan berjaya yang membantu menjana pengalaman yang menarik dan bermakna untuk orang, seperti anda.
Dalam dekad yang lalu, Inovasi dan Reka Bentuk tertumpu terutamanya pada produk. Hari ini, dalam ekonomi yang dipacu oleh teknologi maklumat dan barangan tidak ketara, perkhidmatan adalah produk. Mampu mencipta perkhidmatan yang berguna dan diingini menjadi kemahiran asas bagi syarikat dan organisasi untuk berinovasi.
Nilai reka bentuk perkhidmatan terletak pada pembangunan penyelesaian inovatif yang tidak wujud sebelum ini atau dalam menjadikan perkhidmatan sedia ada jauh lebih baik dari segi kemahuan dan kecekapan. Reka Bentuk Perkhidmatan mencipta nilai kerana ia terdiri daripada mereka bentuk apa yang orang perlukan dan inginkan.
Pelajar Ideal
Kursus Musim Panas yang pantas direka untuk profesional dan eksekutif dari semua industri yang ingin melibatkan diri dalam amalan reka bentuk perkhidmatan. Untuk menangani peserta antarabangsa, kursus ini diadakan dalam bahasa Inggeris.
Profil Pelajar
Kursus Musim Panas Profesional ini direka untuk profesional, eksekutif & CEO, dari semua industri, dan semua jabatan, yang ingin menjadi peneraju inovasi dalam syarikat mereka dan dapat menyelesaikan masalah kompleks dalam pasukan pelbagai disiplin.
Bekerja profesional atau bersedia bekerja di peringkat strategik akan mendapati prinsip dan alatan Reka Bentuk Perkhidmatan sebagai keupayaan teras untuk kelebihan daya saing mereka. Untuk menangani peserta antarabangsa, kursus ini akan diadakan dalam bahasa Inggeris.
Kemasukan
Galeri
Kurikulum
Format
Dalam talian, 3 minggu. Jadual: Isnin hingga Jumaat, dari 7 Julai hingga 24 Julai.
Hasil Program
Dalam tempoh empat minggu, pelajar akan direndam sepenuhnya menggunakan kaedah, teknik dan alatan reka bentuk perkhidmatan yang berbeza. Pelajar akan belajar bagaimana untuk:
- Memahami elemen utama yang membolehkan perkhidmatan yang baik,
- Terokai sebab, untuk apa, bagaimana, dengan siapa, dan untuk siapa mereka bentuk perkhidmatan,
- Gunakan teknik kritikal untuk menentukan perkhidmatan yang dihargai,
- Bingkai konsep reka bentuk perkhidmatan mempertimbangkan strategi perniagaannya,
- Sampaikan konsep reka bentuk perkhidmatan dan tawaran utama melalui video pendek.
Untuk menggunakan teknik reka bentuk perkhidmatan, ia akan dianggap sebagai cabaran industri daripada minat profesional pelajar.