Sarjana dalam Penjenamaan
ESPM – Brasil
Maklumat Utama
Lokasi kampus
São Paulo, Brazil
Bahasa
Portugis
Format kajian
Pembelajaran jarak jauh
Tempoh
4 semester
laju
Sambilan
Yuran tuisyen
BRL 581 / per month *
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Minta maklumat
* sehingga 35 ansuran BRL 581.79 + 1 ansuran BRL 640.50
pengenalan
Kursus Sarjana dalam Penjenamaan, pelajar akan bersedia untuk:
- Fahami bagaimana jenama dengan nilai tinggi, identiti dan nilai yang berbeza dibina dan diuruskan.
- Kembangkan rancangan Penjenamaan.
- Fahami jenama sebagai sumber yang sangat penting untuk perniagaan anda dan tidak terhad kepada simbol atau nama.
- Kembangkan Penjenamaan Digital dengan meningkatkan penglibatan jenama melalui media sosial.
- Masukkan wawasan dari penyelidikan mengenai tingkah laku pengguna ke dalam pengembangan strategi penjenamaan.
- Memahami cara menggunakan elemen visual jenama seperti tipografi dan warna dalam pengembangan identiti jenama.
- Membolehkan profesional Reka bentuk memahami kehebatan pengurusan jenama untuk membawa penyelesaian dan hasil kepada syarikat.
- Bekerja dengan pelesenan jenama.
- Ketahui masalah undang-undang asas mengenai hak cipta, harta intelek, pendaftaran dan perlindungan undang-undang jenama.
Kemasukan
Kurikulum
apa yang akan anda pelajari
Kursus ini akan dibangunkan dalam format Pendidikan Jarak Jauh di mana kelas dalam talian dijalankan secara langsung. Dalam kehidupan ini, pelajar akan berpeluang berinteraksi dengan guru dan pelajar lain dalam persekitaran yang dinamik dan interaktif.
Kursus ini dibahagikan kepada modul dan ini akan dikendalikan oleh profesor yang mempunyai pengalaman profesional dan akademik yang luas, menggunakan kaedah aktif yang berbeza, seperti projek, situasi masalah, penyelidikan lapangan, kes, dan lain-lain, sentiasa berlabuh dengan teks semasa dan petunjuk bibliografi.
- Mengintegrasikan Disiplin
- Konsep Pemasaran Moden
- Memahami Imej Pengguna dan Jenama
- Ekuiti jenama
- Trend Penggunaan
- Elemen Visual Jenama
- Shopologi
- Penjenamaan Digital
- Pelesenan Jenama
- Aspek Undang-Undang Penjenamaan
- Penilaian Kewangan Jenama
- Pengalaman Jenama
- Penjenamaan B2B
- Personaliti Jenama dan Penceritaan
- Penjenamaan untuk Pasaran Mewah
- Kerja Penyiapan Kursus (TCC)
*Pada akhir kursus, pelajar akan membentangkan kerja kesimpulan kursus (TCC) secara peribadi kepada panel profesor. Pembentangan berlangsung di salah satu unit ESPM, di São Paulo, Rio de Janeiro atau Porto Alegre.
Galeri
Pelajar Ideal
Profil Egress
Pelajar yang lulus dari Sarjana dalam Penjenamaan akan dapat memahami bagaimana jenama bernilai tinggi dibina dan diuruskan dan membangunkan rancangan Penjenamaan, dengan itu membentuk seorang profesional yang lengkap dalam bidang kepakaran mereka dengan kemahiran yang termasuk:
- Fahami jenama sebagai sumber yang sangat penting untuk perniagaan anda dan ia tidak terhad kepada simbol atau nama.
- Membangunkan Penjenamaan Digital dengan meningkatkan penglibatan jenama melalui rangkaian sosial.
- Menggabungkan cerapan daripada penyelidikan tingkah laku pengguna ke dalam pembangunan strategi penjenamaan.
- Fahami cara menggunakan elemen visual jenama seperti tipografi dan warna dalam pembangunan identiti jenama.
- Memperkasakan profesional Reka bentuk untuk memahami kuasa pengurusan jenama untuk membawa penyelesaian dan hasil kepada syarikat.
- Kuasai isu undang-undang asas tentang hak cipta, harta intelek, pendaftaran dan perlindungan undang-undang jenama.
untuk siapa ia dimaksudkan
- Profesional pemasaran atau bidang lain yang perlu memanfaatkan perniagaan mereka.
- Pengurus Pemasaran dan Jenama yang perlu mengembangkan jenama mereka.
- Usahawan yang ingin membina jenama.
- Pereka bentuk yang ingin mengembangkan kemahiran pengurusan jenama mereka.
- Orang yang berminat untuk mempelajari dan mengembangkan kemahiran mereka dalam pengurusan jenama dan tingkah laku pengguna.