MBA
EELU Egyptian E-Learning University
Maklumat Utama
Lokasi kampus
Egypt Online, Mesir
Bahasa
Inggeris
Format kajian
Pembelajaran jarak jauh
Tempoh
18 bulan
laju
Sepenuh masa
Yuran tuisyen
Minta maklumat
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Sep 2024
biasiswa
Terokai peluang biasiswa untuk membantu membiayai pengajian anda
pengenalan
MBA
tiga Disiplin
- Pengurusan Global
- Pemasaran Global
- Kewangan global
Struktur kurikulum
Eslsca MBA terdiri daripada 48 kredit akademik. Selain itu, pelajar dijangka untuk melaksanakan projek besar yang mengandungi 6 kredit akademik. Pada sistem semester, pelajar melengkapkan keperluan ijazah dalam tempoh 18 bulan: 4 semester kerja kursus. Kurikulum ESLSCA MBA mempunyai tiga komponen utama: 1. MBA teras terdiri daripada kursus asas dalam bidang tugas yang utama perniagaan. Ia membolehkan pelajar untuk membangunkan kebolehan analisis pepejal. Pelajar juga mewujudkan kemahiran kerja usaha sama, kemahiran pembinaan pasukan dan memperoleh pemahaman tentang pasaran global.
- Selain kerja kursus akademik yang kukuh, semua pelajar dikehendaki menjalankan satu projek Ijazah Sarjana. MBA kami membolehkan pelajar fleksibiliti untuk memilih daripada beberapa pilihan berdasarkan minat profesional dan peribadi mereka.
- Program ini menawarkan pelajar yang ingin pakar, pilihan untuk memilih salah satu trek kajian khusus: Kewangan Global, Pemasaran Global atau Pengurusan Global.
Objektif Program
Untuk menyediakan pelajar untuk jawatan kepimpinan dalam persekitaran antarabangsa dengan menyediakan mereka dengan pengetahuan asas bagaimana organisasi berfungsi dan melengkapkan mereka dengan kemahiran yang diperlukan untuk kerja-kerja yang berkesan. Kemahiran ini termasuk:
- Analisis dan penyelesaian masalah.
- Kritis dan kreatif.
- komunikasi interpersonal berkesan.
- amalan yang berkesan kerja berpasukan.
- Mengambil inisiatif dan risiko dikira.
- Pengurusan perubahan.
Untuk mengajar cara untuk memelihara dan dimasukkan ke dalam amalan, piawaian profesional yang tinggi dan kod etika tatalaku.
Untuk memberi pelajar perspektif bersepadu kawasan fungsi perniagaan dan persekitaran ekonomi, politik, undang-undang dan sosial yang memberi kesan kepada perusahaan perniagaan.
Untuk memupuk perspektif global dan mendapatkan pemahaman yang mendalam mengenai Alam Sekitar Perniagaan Global dan amalannya.
Untuk menyediakan pelajar untuk menggunakan teknologi kontemporari, untuk memahami peranan strategik Teknologi Maklumat dan Komunikasi dalam amalan perniagaan kontemporari.