Ijazah Sarjana Muda Pentadbiran Perniagaan
EELU Egyptian E-Learning University
Maklumat Utama
Lokasi kampus
Egypt Online, Mesir
Bahasa
Inggeris
Format kajian
Pembelajaran jarak jauh
Tempoh
Minta maklumat
laju
Sepenuh masa
Yuran tuisyen
Minta maklumat
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Sep 2024
biasiswa
Terokai peluang biasiswa untuk membantu membiayai pengajian anda
pengenalan
Sarjana Muda Pentadbiran Perniagaan
Program Sarjana Muda Perniagaan Ijazah Pentadbiran menyediakan kursus dan perniagaan yang berkaitan dalam kelasnya pengalaman untuk pelajar yang berhasrat untuk meneruskan kerjaya dalam pengurusan perniagaan. Ia menekankan integrasi pelbagai bidang perniagaan untuk membangunkan perspektif umum untuk masalah perniagaan dan cabaran. Perjalanan program menawarkan tekanan dan analisis yang mendalam mengenai konsep dan prinsip yang asas untuk memahami bidang pengurusan perniagaan. kerja kursus berkaitan teori dan idea untuk amalan operasi dan dasar organisasi perniagaan. Ia juga menyediakan satu peluang yang unik untuk pelajar meneroka cara kerja pengurusan menggunakan "tangan" pengalaman bilik darjah yang memberikan kesedaran tentang apa yang sebenarnya berlaku dalam dunia perniagaan - kesedaran tidak mudah diperolehi melalui kaedah kuliah konvensional.
Ijazah Sarjana Muda Perniagaan Ijazah Pentadbiran Pemasaran dirancang untuk pelajar yang ingin melanjutkan mana-mana daripada banyak kerjaya dalam bidang pemasaran. Program ini termasuk gambaran umum bidang-bidang berikut: Pengguna dan perancangan pasaran perniagaan-ke-perniagaan, pembangunan produk, tingkah laku pengguna, penyelidikan pemasaran, komunikasi pemasaran bersepadu (iaitu, pengiklanan, perhubungan awam dan jualan) dan pemasaran global. Program ijazah pemasaran memberi tumpuan kepada, konsep pemasaran strategik, serta taktikal. Ia menggabungkan produk, harga, promosi dan pengedaran fizikal sepanjang kursusnya. Kursus menekankan penggunaan teknik moden untuk menyiasat, menganalisis dan menyelesaikan pelbagai keperluan pemasaran dalam pelbagai cabaran dan peluang alam sekitar.
Objektif
Program Sarjana Muda Perniagaan Ijazah Pentadbiran menyediakan kursus dan perniagaan yang berkaitan dalam kelasnya pengalaman untuk pelajar yang berhasrat untuk meneruskan kerjaya dalam pengurusan perniagaan. Ia menekankan integrasi pelbagai bidang perniagaan membangunkan perspektif umum untuk masalah perniagaan dan cabaran. Program kursus menawarkan analisis yang mendalam mengenai konsep dan prinsip yang asas untuk memahami bidang pengurusan perniagaan. kerja kursus berkaitan teori dan idea untuk amalan operasi dan dasar organisasi perniagaan. Ia juga menyediakan satu peluang yang unik untuk pelajar meneroka cara kerja pengurusan menggunakan "tangan" pengalaman bilik darjah yang memberikan kesedaran tentang apa yang sebenarnya berlaku dalam dunia perniagaan - kesedaran tidak mudah diperolehi melalui kaedah kuliah konvensional.
Ijazah Sarjana Muda Perniagaan Ijazah Pentadbiran Pemasaran dirancang untuk pelajar yang ingin melanjutkan mana-mana daripada banyak kerjaya yang berbeza-beza dalam bidang pemasaran. Program ini termasuk gambaran umum bidang-bidang berikut: Pengguna dan perancangan pasaran perniagaan-ke-perniagaan, pembangunan produk, tingkah laku pengguna, penyelidikan pemasaran, komunikasi bersepadu pemasaran (iaitu, pengiklanan, perhubungan awam, jualan) dan pemasaran global. Program Ijazah Marketing memberi tumpuan kepada strategik serta taktikal, konsep pemasaran. Ia menggabungkan produk, harga, promosi dan pengedaran fizikal sepanjang kursusnya. Kursus menekankan penggunaan teknik moden untuk menyiasat, menganalisis dan menyelesaikan pelbagai keperluan pemasaran dalam pelbagai cabaran dan peluang alam sekitar.
Misi
Menamatkan pengajian pelajar akan dapat:
• Memahami bermain pemasaran peranan penting berhubung dengan memenuhi objektif strategik organisasi.
• Menunjukkan literasi maklumat yang berkesan dan komunikasi seperti yang terpakai kepada pemasaran melalui penyelidikan dan ungkapan kedua-dua idea secara bertulis dan lisan.
• Menunjukkan keupayaan untuk menggunakan pelbagai konsep pemasaran, teori dan alat-alat di kedua-dua secara individu dan pasukan.
• Menguasai pengetahuan tentang reka bentuk, pelaksanaan, kawalan dan penilaian fungsi yang berkaitan dengan pemasaran.
• Menyedari bagaimana pelbagai cabaran alam sekitar dan etika memberi kesan kepada pemasaran produk dan perkhidmatan.
• Latihan kritikal strategi campuran pemasaran yang melibatkan penyelidikan, analisis, aplikasi dan penilaian.
• Menerangkan dan mengaplikasikan teori dan amalan yang berkaitan dengan pengurusan am.
• Menunjukkan komunikasi lisan dan bertulis yang berkesan digunakan dalam pelbagai bidang persekitaran perniagaan.
• Menunjukkan keupayaan untuk mengintegrasikan pelbagai teknologi pengurusan dalam fungsi pengurusan.
• Memahami isu-isu etika yang berkaitan dengan keputusan perniagaan.
• Menunjukkan keupayaan untuk menguruskan sumber manusia dengan berkesan dan kepentingan memberi tumpuan kepada kedua-dua pelanggan dalaman dan luaran.
• Mengenal pasti dan menganalisis faktor-faktor kritikal untuk perancangan strategik, termasuk prinsip-prinsip ekonomi yang berkaitan dengan tingkah laku organisasi.
• Kaitkan pengetahuan dan pengalaman yang diperlukan untuk berfikir secara kritis dan kreatif berkenaan dengan keputusan perniagaan.
Dean
Dr.Mohamad Almasry adalah Pengarah program Pentadbiran Perniagaan di Universiti E-Learning Mesir (EELU).
Beliau bertanggungjawab untuk pengurusan operasi dan pelaksanaan aspek akademik dalam program ini.
Beliau adalah khusus dalam Perakaunan dan Sistem Maklumat.
Dia mendapat Ph.D. dalam Sistem Maklumat Perakaunan dari Alazhar University, Kaherah, Mesir.
Selain itu, beliau adalah ahli persatuan sains termasuk Persatuan Amerika E-dagang (AAE), Amerika Syarikat, institut perunding E-dagang (Certified E-Commerce Consultant ™), Amerika Syarikat, Persatuan Mesir Teknologi Pendidikan (EAET) dan Persatuan Mesir untuk kurikulum dan kaedah pengajaran (Ecci).