
Sarjana Muda in
Sarjana Muda Pemasaran, Pengiklanan dan Perhubungan Awam Edith Cowan University

pengenalan
Mempelajari ijazah dengan gabungan pemasaran, pengiklanan dan perhubungan awam yang unik, dalam kemudahan canggih dan menggunakan teknologi standard industri.
Gabungan pemasaran, pengiklanan dan perhubungan awam membolehkan pelajar mempelbagaikan kemahiran kreatif mereka dan pengetahuan pengurusan perniagaan strategik, serta memperoleh kemahiran pekerjaan, termasuk pemikiran kritis, kerja berpasukan, komunikasi dan penyelesaian masalah, yang diperlukan untuk kerjaya yang berjaya dalam industri.
Pemasaran ditujukan ke arah penciptaan produk yang memuaskan dan pembinaan jenama yang berjaya. Kursus ini memberi pelajar kemahiran pemasaran dan pengetahuan yang diperlukan untuk menganalisis keperluan pelanggan, mengenal pasti objektif organisasi, keadaan pasaran dan tawaran produk sedia ada, dan membolehkan mereka untuk mereka bentuk, membangun, dan menilai pelan tindakan pemasaran. Pengiklanan menggabungkan seni, sains dan strategi, sebagai tambahan kepada Perhubungan Awam yang membangunkan amalan komunikasi dalam pelbagai konteks.
Pelajar akan mendapat kemahiran yang diperlukan untuk menarik pelanggan baharu, mengekalkan pelanggan sedia ada dan meningkatkan hubungan dengan produk, jenama, atau organisasi. Pelajar akan mendapat pengalaman praktikal dalam media tradisional dan digital dan membuat portfolio yang mempamerkan bakat mereka.
Kemasukan Kursus
Keperluan Kemasukan Akademik (Band 3)
Semua pemohon mesti memenuhi syarat kemasukan akademik untuk kursus ini. ATAR yang menunjukkan atau dijamin adalah seperti yang diterbitkan (jika berkenaan) atau keperluan penerimaan akademik boleh dipenuhi melalui penyelesaian salah satu daripada yang berikut:
- AQF Cert IV;
- Berjaya menyelesaikan 0.25 EFTSL pengajian di peringkat sarjana atau lebih tinggi di pembekal pendidikan tinggi Australia (atau setaraf);
- Ujian Pengakuan Tertiary Khas; *
- Kursus Persiapan Universiti; *
- Kursus Orientasi Orang Asli; *
- Ujian Pengambilan Orang Asli Orang Asli; atau *
- Skim Penyertaan Berasaskan Pengalaman. *
* Maklumat lanjut boleh didapati di halaman penyertaan kursus Pengajian.
Untuk pelajar antarabangsa, keperluan termasuk keputusan sekolah menengah anda.
Keperluan Bahasa Inggeris (Band 3)
Keperluan kompetensi bahasa Inggeris dapat dipenuhi melalui penyelesaian salah satu daripada berikut:
- Tahun 12 Bahasa Inggeris ATAR / Kesusasteraan Inggeris ATAR gred C atau lebih baik atau setaraf;
- Ujian Pengakuan Tertiary Khas; *
- IELTS Akademik Keseluruhan skor minimum band 6.0 (tiada band individu kurang daripada 6.0);
- Berjaya menyelesaikan 1.0 EFTSL pengajian di peringkat sarjana atau lebih tinggi di UK, Ireland, AS, NZ atau Kanada;
- Kursus Persiapan Universiti;
- Kursus Orientasi Orang Asli; *
- Ujian Pengambilan Pelajar Orang Asli; *
- Diploma AQF, Diploma Lanjutan atau Ijazah Bersekutu;
- Berjaya menyempurnakan 0.375 EFTSL pengajian di peringkat sarjana atau lebih tinggi di pembekal pendidikan tinggi Australia (atau setaraf); atau
- Ujian, kursus atau program lain yang ditakrifkan di halaman Band Bahasa Inggeris.
* Maklumat lanjut boleh didapati di halaman penyertaan kursus Pengajian.
Headway / Unsplash

Butiran Kursus
Ketersediaan semester
- Semester 1: Pelajar sepenuh masa di Joondalup
- Semester 2: Pelajar sepenuh masa di Joondalup
Struktur Kursus
Unit Teras Pemasaran
Kod Unit | Tajuk Unit | Mata Kredit |
MKT1600 | Prinsip & Amalan Pemasaran | 15 |
MKT2605 | Pemasaran Promosi | 15 |
MKT2608 | Kelakuan Pengguna | 15 |
MKT2700 | Pemasaran Runcit | 15 |
BUS3100 | Amalan Penyelidikan Perniagaan | 15 |
MKT3600 | Pembangunan Produk Baru | 15 |
MKT3601 | Strategi pemasaran | 15 |
Plus satu (1) unit dari: | ||
MKT2805 ^ | Pemasaran media sosial | 15 |
MKT3606 ^ | Isu Semasa dalam Pemasaran | 15 |
Unit Teras Pengiklanan
Kod Unit | Tajuk Unit | Mata Kredit |
ADV1116 | Yayasan Pengiklanan | 15 |
ADV2102 | Strategi Kreatif: Proses dan Pelaksanaan | 15 |
ADV2107 | Penjenamaan Strategik | 15 |
ADV3112 | Pengiklanan Antarabangsa | 15 |
ADV3125 | Amalan Pengiklanan | 15 |
ADV3406 | Pembelian dan Perancangan Media | 15 |
Unit Teras Perhubungan Awam
Kod Unit | Tajuk Unit | Mata Kredit |
PRN2110 | Yayasan Perhubungan Awam | 15 |
PRN2124 | Pengurusan Acara Perhubungan Awam | 15 |
PRN2225 | Perhubungan Media | 15 |
PRN3150 | Perhubungan Awam: Fesyen, Muzik dan Seni | 15 |
PRN3160 | Strategi Media Sosial dan Dalam Talian | 15 |
PRN3223 | Komunikasi Korporat, Isu dan Krisis | 15 |
Pilihan yang disyorkan
Kod Unit | Tajuk Unit | Mata Kredit |
Pilih 4 unit dari: | ||
ADV2220 | Pengurusan Pengiklanan | 15 |
ADV3120 | Isu Semasa dalam Komunikasi Pemasaran | 15 |
BUS3700 | Lawatan Kajian Perniagaan | 15 |
CCA3104 | Penempatan Profesional | 15 |
CMM3115 | Komunikasi Global | 15 |
CMM3116 | Analisis Industri Semasa | 15 |
DES2101 | Amalan Rekabentuk: Identiti | 15 |
DES2102 | Praktik Reka Bentuk: Pra-tekan | 15 |
DES2106 | Amalan Rekabentuk: Tipografi | 15 |
DES3206 | Praktik Reka Bentuk: Reka Bentuk Maklumat dan Pengiklanan | 15 |
DES3208 | Amalan Rekabentuk: Projek | 15 |
FBL3501 | Praktikum Perniagaan | 15 |
Atau mana-mana Tahap 2000 atau Tahap 3000 unit dengan kelulusan dari Penyelaras Kursus.
Nota: Pendaftaran ke CCA3104, FBL3501, CMM3116 dan / atau BUS3700 (tidak ditawarkan setiap semester) hanya dengan permohonan.
^ Teras Opsyen
Hasil Pembelajaran Kursus
- Akses, analisa dan kritikal menilai maklumat yang relevan untuk menyelesaikan masalah perniagaan yang mencabar secara sistematik.
- Memohon pengetahuan luas dan koheren kepada pelbagai situasi perniagaan, menggabungkan perspektif antarabangsa / global / budaya.
- Bekerjasama dengan berkesan dalam tetapan pasukan untuk menghasilkan hasil yang boleh diukur.
- Berkomunikasi pengetahuan, konsep dan nasihat perniagaan secara persuasif dan jelas dalam format bertulis dan lisan, menggunakan teknologi yang relevan.
- Menjana idea-idea kreatif untuk inovasi perniagaan yang memberi respons kepada peluang dan perubahan yang berterusan.
- Menggambarkan maklum balas dan kritikan prestasi sendiri untuk mengenal pasti dan merancang peluang untuk pembangunan.
- Nilai tingkah laku profesional dan / atau kewarganegaraan peribadi yang mencerminkan penghayatan hubungan antara etika perniagaan dan tanggungjawab sosial korporat.
Pengiktirafan Profesional
Diakreditasi oleh: Australian Marketing Institute (AMI)
Peluang kerjaya
Gabungan tiga disiplin dalam satu kursus melengkapkan graduan dengan kelebihan kerjaya yang kompetitif dalam pelbagai industri. Di samping itu, pelajar mempunyai keupayaan untuk memberi tumpuan kepada bidang yang menarik melalui pemilihan empat unit elektif. Kerjaya yang berpotensi ada dalam sektor perniagaan-ke-perniagaan, perniagaan-ke-pengguna, kerajaan-ke-pengguna dan sektor bukan untuk keuntungan.
Kemungkinan jawatan pekerjaan masa depan
Pengurus Pemasaran, Pengurus Jenama, Pengurus Produk, Pengurus Pembangunan Perniagaan, Penyelidik Pasaran, Perancang Media, Pengurus Pengiklanan dan Promosi, Copywriter, Penerbit Desktop, Pengurus Perhubungan Awam.
Kemasukan
Kurikulum
Butiran Kursus
ketersediaan semester
- Semester 1: Belajar sepenuh masa di Joondalup
- Semester 2: Belajar sepenuh masa di Joondalup
Struktur Kursus
Unit Teras Pemasaran
Kod Unit | Tajuk Unit | Mata Kredit |
MKT1600 | Prinsip & Amalan Pemasaran | 15 |
MKT2605 | Pemasaran Promosi | 15 |
MKT2608 | Tingkah Laku Pengguna | 15 |
MKT2700 | Pemasaran Runcit | 15 |
BUS3100 | Amalan Penyelidikan Perniagaan | 15 |
MKT3600 | Pembangunan Produk Baru | 15 |
MKT3601 | Strategi pemasaran | 15 |
Ditambah satu (1) unit daripada: | ||
MKT2805 ^ | Pemasaran media sosial | 15 |
MKT3606 ^ | Isu Semasa dalam Pemasaran | 15 |
Unit Teras Pengiklanan
Kod Unit | Tajuk Unit | Mata Kredit |
ADV1116 | Asas Pengiklanan | 15 |
ADV2102 | Strategi Kreatif: Proses dan Pelaksanaan | 15 |
ADV2107 | Penjenamaan Strategik | 15 |
ADV3112 | Pengiklanan Antarabangsa | 15 |
ADV3125 | Amalan Pengiklanan | 15 |
ADV3406 | Pembelian dan Perancangan Media | 15 |
Unit Teras Perhubungan Awam
Kod Unit | Tajuk Unit | Mata Kredit |
PRN2110 | Asas Perhubungan Awam | 15 |
PRN2124 | Pengurusan Acara Perhubungan Awam | 15 |
PRN2225 | Perhubungan Media | 15 |
PRN3150 | Perhubungan Awam: Fesyen, Muzik dan Seni | 15 |
PRN3160 | Strategi Media Sosial dan Dalam Talian | 15 |
PRN3223 | Komunikasi Korporat, Isu dan Krisis | 15 |
Pilihan yang Disyorkan
Kod Unit | Tajuk Unit | Mata Kredit |
Pilih 4 unit daripada: | ||
ADV2220 | Pengurusan Pengiklanan | 15 |
ADV3120 | Isu Semasa dalam Komunikasi Pemasaran | 15 |
BUS3700 | Lawatan Sambil Belajar Perniagaan | 15 |
CCA3104 | Penempatan Profesional | 15 |
CMM3115 | Komunikasi Global | 15 |
CMM3116 | Analisis Industri Semasa | 15 |
DES2101 | Amalan Reka Bentuk: Identiti | 15 |
DES2102 | Amalan Reka Bentuk: Pra-tekan | 15 |
DES2106 | Amalan Reka Bentuk: Tipografi | 15 |
DES3206 | Amalan Reka Bentuk: Reka Bentuk Maklumat dan Pengiklanan | 15 |
DES3208 | Amalan Reka Bentuk: Projek | 15 |
FBL3501 | Praktikum Perniagaan | 15 |
Atau mana-mana unit Tahap 2000 atau Tahap 3000 dengan kelulusan daripada Penyelaras Kursus.
Nota: Pendaftaran ke CCA3104, FBL3501, CMM3116 dan/atau BUS3700 (tidak ditawarkan setiap semester) adalah melalui permohonan sahaja.
^ Pilihan Teras
Hasil Program
Hasil Pembelajaran Kursus
- Mengakses, menganalisis dan menilai secara kritis maklumat yang relevan untuk menyelesaikan masalah perniagaan yang mencabar secara sistematik.
- Gunakan pengetahuan yang luas dan koheren pada pelbagai situasi perniagaan, menggabungkan perspektif antarabangsa/global/budaya.
- Bekerjasama secara berkesan dalam tetapan pasukan untuk menghasilkan hasil yang boleh diukur.
- Berkomunikasi pengetahuan perniagaan, konsep dan nasihat secara meyakinkan dan jelas dalam kedua-dua format bertulis dan lisan, menggunakan teknologi yang berkaitan.
- Hasilkan idea kreatif untuk inovasi perniagaan yang bertindak balas terhadap peluang dan perubahan berterusan.
- Refleksi maklum balas dan kritikan prestasi sendiri untuk mengenal pasti dan merancang peluang untuk pembangunan.
- Menghargai tingkah laku profesional dan/atau kewarganegaraan peribadi yang mencerminkan penghargaan terhadap perkaitan antara etika perniagaan dan tanggungjawab sosial korporat.
Peluang kerjaya
Peluang kerjaya
Gabungan tiga disiplin dalam satu kursus ini melengkapkan graduan dengan kelebihan kerjaya berdaya saing merentasi pelbagai industri. Selain itu, pelajar mempunyai keupayaan untuk memberi tumpuan kepada bidang yang diminati melalui pemilihan empat unit elektif. Kerjaya berpotensi wujud dalam sektor perniagaan-ke-perniagaan, perniagaan-ke-pengguna, kerajaan-ke-pengguna dan bukan untuk keuntungan.
Jawatan pekerjaan masa depan yang mungkin
Pengurus Pemasaran, Pengurus Jenama, Pengurus Produk, Pengurus Pembangunan Perniagaan, Penyelidik Pasaran, Perancang Media, Pengurus Pengiklanan dan Promosi, Penulis Salin, Penerbit Desktop, Pengurus Perhubungan Awam.