Sijil Pengajian Tinggi dalam Pengkomputeran & IT dan Psikologi
Open University
Maklumat Utama
Lokasi kampus
Online United Kingdom
Bahasa
Inggeris
Format kajian
Pembelajaran jarak jauh
Tempoh
1 - 2 tahun
laju
Sepenuh masa, Sambilan
Yuran tuisyen
GBP 6,924 / per year *
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Minta maklumat
* kos setahun sepenuh masa; £3,168 - kos setahun sambilan
pengenalan
Ini adalah salah satu daripada beberapa kombinasi subjek yang terdapat dalam Sijil Pengajian Tinggi kami dalam Pengkomputeran & IT dan subjek kedua (T13) – anda akan membahagikan masa anda secara sama rata antara kedua-dua subjek. Anda akan diperkenalkan dengan cara yang berbeza di mana ahli psikologi menyiasat minda dan tingkah laku manusia, dan cara psikologi menangani isu kehidupan sebenar – seperti penerimaan dan keberkesanan komputer dan peranti mudah alih. Anda juga akan meneroka perubahan teknologi, ekonomi, politik dan etika yang mendalam yang didorong oleh teknologi digital yang mengelilingi kita. Dengan menggabungkan kajian disiplin popular dan penting ini, anda akan dilengkapi untuk pengajian lanjutan yang membawa kepada pelbagai jenis kerjaya yang mungkin.
Ciri-ciri utama kursus
- Menyediakan pengenalan yang boleh diakses dan menarik kepada kajian pengkomputeran dan IT dan psikologi
- Meningkatkan kebolehpasaran anda
- Membina asas yang kukuh untuk kajian lanjut
Kelayakan yang diiktiraf secara nasional dengan haknya sendiri, sijil pendidikan tinggi ini juga bersamaan dengan satu pertiga pertama daripada BSc (Kepujian) Pengkomputeran & IT dan Psikologi (Q67).
Kebolehcapaian
Kami menjadikan semua kelayakan kami boleh diakses sebaik mungkin dan mempunyai rangkaian perkhidmatan yang komprehensif untuk menyokong semua pelajar kami. Sijil Pengajian Tinggi dalam Pengkomputeran & IT dan subjek kedua menggunakan pelbagai bahan kajian dan mempunyai elemen berikut:
- mengkaji campuran bahan bercetak dan dalam talian – sumber pembelajaran dalam talian mungkin termasuk tapak web, klip media audio/video dan aktiviti interaktif seperti kuiz dalam talian
- menggunakan ungkapan matematik dan saintifik, tatatanda dan teknik yang berkaitan
- bekerja dalam kumpulan dengan pelajar lain
- menggunakan dan/atau menghasilkan gambar rajah dan/atau tangkapan skrin
- menjalankan kerja amali
- mencari bahan luar/pihak ketiga dalam talian
- menggunakan perisian pakar (contohnya Studio Reka Bentuk/Kejuruteraan).