Sarjana dalam Pemasaran, Komunikasi dan Pertubuhan Peristiwa Fesyen
LCI Barcelona
Maklumat Utama
Lokasi kampus
Bahasa
Bahasa Sepanyol
Format kajian
Di kampus
Tempoh
2 semester
laju
Sepenuh masa
Yuran tuisyen
Minta maklumat
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Minta maklumat
pengenalan
Bahasa arahan: Bahasa Sepanyol
Objektif utama Agensi Pemasaran, Komunikasi dan Peristiwa Fesyen Master adalah untuk melatih para profesional masa depan yang dapat mengenalpasti, menilai dan memilih peluang pasaran, mewujudkan strategi yang optimum dalam bidang komunikasi dan imej jenama, dalam sektor di mana inovasi berterusan dan sangat kompetitif. Profesional dapat meletakkan produk di pasaran, dan membuatnya diketahui, sama ada melalui kempen pengiklanan, melalui akhbar atau dengan organisasi acara.
OBJEKTIF
• Melatih para profesional yang mampu membangun dan melaksanakan strategi komersial dalam jenama dan produk fesyen.
• Menyediakan alat-alat yang diperlukan untuk merancang dan melaksanakan pelan pemasaran khusus di syarikat-syarikat di sektor ini.
• Melatih untuk mengurus, menyelaras dan menghasilkan acara fesyen, serta menentukan strategi komunikasi yang sesuai untuk setiap acara.
Kepada siapa yang DIREKTURKAN
• Graduan atau graduan universiti yang ingin bekerja dalam syarikat di sektor fesyen, di jabatan pemasaran dan / atau komunikasi.
• Profesional dari dunia fesyen dan dari bidang lain yang berminat untuk membentuk sebahagian daripada syarikat dalam bidang ini, lebih khusus dalam bahagian pemasaran dan / atau komunikasinya.
KOMPETENSI
• Berkomunikasi idea dan projek kepada pelanggan, berhujah dengan munasabah, tahu bagaimana untuk menilai cadangan dan dialog saluran.
• Memahami tingkah laku elemen yang campur tangan dalam proses komunikatif, menguasai sumber komunikasi teknologi dan menilai pengaruh mereka terhadap proses dan produk reka bentuk fesyen.
• Menganalisis, menilai dan mengesahkan daya maju produktif projek berdasarkan kriteria inovasi formal, pengurusan perniagaan dan permintaan pasaran.
• Menguasai bahasa dan sumber pernyataan dan komunikasi formal.
• Mengatur, mengarahkan dan / atau menyelaraskan pasukan kerja dan mengetahui bagaimana untuk menyesuaikan diri dengan kumpulan pelbagai disiplin.
• Menyelesaikan masalah dan membuat keputusan yang bertindak balas terhadap objektif kerja yang dijalankan.
• Cekap menggunakan ICT dan aplikasinya dalam projek yang berkaitan dengan sektor fesyen.
• Mengumpul maklumat yang bermakna, menganalisa dan menguruskannya dengan sewajarnya.
• Menganalisis kajian pasaran dan impak mereka untuk pembangunan projek-projek baru.
• Ketahui rangka kerja ekonomi dan organisasi di mana aktiviti perniagaan berlaku.
PERKHIDMATAN PROFESIONAL
• Pengurus produk
• Pengurus projek
• Pengurus jenama
• Pengurus runcit
• Bertanggungjawab untuk pemasaran dan / atau komunikasi dalam syarikat fesyen
• Juruteknik penyelidikan pasaran
• Bertanggungjawab untuk pemasaran perdagangan
• Ketua media fesyen
• Perunding pemasaran dalam sektor ini
• Eksekutif akaun
• Pengiklanan kreatif
• Wartawan fesyen
• Pengilang acara
PROGRAM PENGAJIAN
→ SEMESTER PERTAMA
Pertubuhan Acara Fesyen
MODUL I (9 ECTS)
Pengeluaran jambatan kaki
KANDUNGAN
> Pembangunan projek perarakan
> Perhubungan awam dan pengiklanan
OBJEKTIF
> Boleh menganjurkan dan membangunkan pertunjukan fesyen.
> Ketahui cara untuk merancang strategi komunikasi dan perhubungan awam untuk pameran fesyen.
MODUL II (9 ECTS)
Strategi kreatif dan komersial
KANDUNGAN
> Pameran
> Bilik pameran
OBJEKTIF
> Belajar untuk menyelaraskan persembahan koleksi fesyen melalui bilik pameran atau pameran khusus.
> Menganalisis pelbagai jenis pameran yang ada, baik secara nasional dan antarabangsa, untuk menentukan yang paling sesuai mengikut jenama atau produk yang akan dipasarkan.
MODULE III (9 ECTS)
Perancangan dan pembangunan lain-lain jenis peristiwa
KANDUNGAN
> Perasmian dan konvensyen
> Pameran
OBJEKTIF
> Dapat menganjurkan pameran, pembukaan atau konvensyen yang berkaitan dengan produk fesyen.
> Ketahui cara memilih pembekal yang sesuai untuk setiap kesempatan.
> Belajar untuk merundingkan belanjawan yang bersesuaian dan bersesuaian dengan acara itu sendiri dan keperluan sebenar syarikat.
MODULE IV (3 ECTS)
projek akhir
Merancang pembentangan koleksi fesyen di catwalk atau pameran artikel di pameran, bilik pameran, konvensyen dan bukaan.
→ SEMESTER KEDUA
Pemasaran dan Komunikasi Fesyen
MODUL I (14 ECTS)
Teknik pemasaran
KANDUNGAN
> Pasaran dan pengguna produk fesyen
> Dasar pemasaran dan strategi dalam sektor ini
> Pelan pemasaran dalam fesyen
OBJEKTIF
> Mengenalpasti dan menilai pasaran fesyen untuk menubuhkan strategi pemasaran mengikut objektif tertentu.
> Boleh merancang, melaksanakan dan melaksanakan rancangan pemasaran dalam bidang ini.
> Ketahui cara menerapkan strategi dan strategi pemasaran yang ada bergantung pada setiap kes.
MODUL II (13 ECTS)
teknik komunikasi
KANDUNGAN
> Komunikasi
> Kewartawanan dan rangkaian sosial
> Pengiklanan
OBJEKTIF
> Mengenal pasti dan menganalisis keperluan komunikasi syarikat fesyen.
> Ketahui cara menggunakan alat komunikasi, baik tradisional maupun digital.
> Menentukan dan menubuhkan objektif, serta merancang tindakan komunikasi yang spesifik kepada industri fesyen.
> Boleh menyelaraskan tindakan komunikasi.
> Menguasai alat-alat asas genre jurnalistik yang berbeza untuk menyampaikan berita mengenai syarikat-syarikat fesyen dengan cekap.
> Membezakan antara media iklan yang berbeza dan tentukan yang paling sesuai dengan mesej yang dimaksudkan untuk dihantar.
> Ketahui beberapa strategi penciptaan iklan dan ketahui cara menerapkannya mengikut medium atau sokongan yang digunakan.
MODULE III (3 ECTS)
projek akhir
Pembangunan pelan komunikasi dan pemasaran untuk syarikat dalam sektor fesyen.
→ PRAKTIK DALAM SYARIKAT
(Pilihan)
Pelajar akan mempunyai peluang untuk menjalankan latihan di salah sebuah syarikat yang merupakan sebahagian dari LCI Job Job LCI. Dalam konteks kerja sebenar ini, anda boleh menggunakan semua pengetahuan dan alat yang diperoleh semasa program.
PRAKTIK DALAM SYARIKAT
Pelajar yang mendaftar dalam program sarjana boleh melakukan latihan praktikal melalui Job Job kami, yang direka untuk memudahkan akses mereka ke dunia kerja. LCI Barcelona dikaitkan dengan banyak syarikat dan institusi dalam dunia reka bentuk, yang membolehkan pelajar berlatih dalam syarikat-syarikat ini untuk menguji kemahiran dan pengetahuan yang diperoleh dalam konteks profesional yang sebenar.
PORTFOLIO
Terima kasih kepada alat ini yang ditawarkan oleh rangkaian Pendidikan LCI, Bank Kerja adalah antarabangsa. Ini adalah platform dalam talian yang dikongsi oleh semua pelajar rangkaian yang membolehkan pelajar dan graduan LCI Barcelona untuk berkongsi portfolio mereka dan memohon kepada tawaran pekerjaan dan latihan syarikat-syarikat yang terletak di semua negara di mana rangkaian itu mempunyai kampus dan di mana bakat muda diperlukan