Read the Official Description

Program ijazah Sarjana Sastera dalam Pengurusan Perkhidmatan Manusia memberi graduan yang mempunyai kemahiran dan kepakaran dalam bidang kepimpinan, pengurusan dan penyampaian perkhidmatan berkualiti langsung kepada orang lain. Ia menangani keperluan pelajar yang berminat dalam melaksanakan peranan penyeliaan dan pengurusan di agensi-agensi yang menyediakan perkhidmatan sosial kepada pelbagai pelanggan. Organisasi-organisasi ini boleh termasuk bukan keuntungan, perkhidmatan untung dan agensi-agensi kerajaan. Gabungan pengetahuan dan kemahiran dalam pengurusan dan pembangunan manusia menyediakan rangka kerja yang kuat untuk memahami peranan pentadbiran sedemikian.


Program siswazah Pentadbiran Perkhidmatan Manusia direka untuk membolehkan pelajar:

  • Memperolehi teras pengetahuan yang berkaitan dengan kedudukan kepimpinan yang berkesan dalam agensi perkhidmatan manusia.
  • Membangunkan kemahiran organisasi dan pengurusan yang diperlukan untuk pentadbiran yang cekap.
  • Mengintegrasikan orientasi teori dengan kecekapan praktikal dalam bidang hubungan manusia.
  • Menganggap kedudukan sifat pentadbiran di pelbagai agensi penjagaan kesihatan.


Kurikulum

* PELAJAR ANTARABANGSA: Sebagai tambahan kepada kurikulum program asas yang disenaraikan di bawah ini, pelajar antarabangsa yang menghadiri kelas tatap muka di kampus CUC dikehendaki mengambil Seminar dalam Pengajian Tinggi, kursus 3 kredit.

Pengenalan kepada Profesion Perkhidmatan Manusia

Pelajar diberi pemahaman mengenai sifat profesi perkhidmatan manusia dari asal-usul padang untuk mengemukakan cabaran dan pendekatan. Pelajar membangun identiti dengan profesion melalui keahlian dalam organisasi perkhidmatan manusia dan terdedah kepada banyak bahagian bidang multidisiplin dalam Perkhidmatan Manusia.

Sistem Perkhidmatan Manusia

Kurikulum dalam kursus ini merangkumi pengetahuan dan teori interaksi sistem manusia termasuk yang berikut: individu, interpersonal, kumpulan, keluarga, organisasi, komuniti, dan masyarakat.

Nilai, Sikap dan Etika

Pemeriksaan nilai-nilai, sikap dan etika yang dipegang secara peribadi dan pelbagai cara yang boleh memberi impak kepada orang lain untuk memupuk pemahaman tentang etika perkhidmatan manusia dan aplikasi mereka untuk mengamalkan pelbagai bidang perkhidmatan dan aktiviti manusia. Prasyarat: HMS 6000 Pengenalan kepada Profesional Perkhidmatan Manusia.

Maklumat, Perancangan dan Penilaian dalam Perkhidmatan Manusia

Pelajar diperkenalkan kepada pendekatan falsafah dan teoritis untuk pengurusan maklumat, literasi maklumat dan penyelidikan dalam bidang perkhidmatan manusia. Pelajar akan menggunakan pengetahuan, teori dan kemahiran dalam analisis sistematik terhadap keperluan perkhidmatan, strategi, perkhidmatan, campur tangan dan penilaian hasil perkhidmatan. Prasyarat: HMS 6000 Pengenalan kepada Profesional Perkhidmatan Manusia.

Intervensi dan Perkhidmatan Langsung

Pengetahuan dan kemahiran dalam aspek penyampaian perkhidmatan langsung, kesedaran diri, identiti profesional dan intervensi yang sesuai untuk bekerja dengan pelanggan yang terlibat dalam pelbagai program perkhidmatan manusia. Prasyarat: Pengenalan kepada Profesional Perkhidmatan Manusia.

Internship: Pentadbiran Perkhidmatan Manusia

Pengalaman yang diselia (300 jam jam) di agensi atau organisasi perkhidmatan manusia. Tapak yang akan diluluskan oleh Concordia sebelum semester.

Pelajar yang berminat mendaftar untuk pilihan program akan bekerja dengan penasihat dan fakulti jabatan mereka.


Pilihan (15 jam)

Program yang dirancang secara individu (5 kursus) berunding dengan penasihat; pelajar boleh memilih kursus yang sesuai dalam perniagaan, pengurusan, pemasaran, dan penulisan.

Pilihan yang dicadangkan

  • ACC 6500 - Pengurusan Kewangan Organisasi Bukan Untung
  • GME 6300 - Pengenalan kepada Geran
  • HAL 6100 - Sistem Penjagaan Kesihatan I
  • HAL 6150 - Sistem Penjagaan Kesihatan II
  • HAL 6400 - Kewangan Penjagaan Kesihatan dan Ekonomi
  • HAL 6500 - Dasar Awam dalam Penjagaan Kesihatan
  • MGT 6100 - Pengurusan Operasi
  • MGT 6200 - Pengurusan Global dan Tingkah Laku Organisasi
  • MGT 6500 - Pembangunan dan Pengurusan Dana
  • MGT 6510 - Pengurusan Sumber Manusia
  • MGT 6520 - Pengurus dan Persekitaran Undang-undang
  • MGT 6530 - Pengenalan kepada Organisasi Bukan-Keuntungan
  • MGT 6540 - Tadbir Urus dan Pengurusan Sukarelawan Berbasis
  • MKT 6100 - Rekabentuk dan Strategi Pemasaran
  • MKT 6500 - Perhubungan dan Perhubungan Awam dalam Pertubuhan Bukan Untung

* Kursus tidak boleh didapati setiap semester. Hubungi penasihat anda untuk pendaftaran elektif.

** Jika pelajar berminat dengan pilihan lain, mereka boleh meminta kebenaran daripada penasihat mereka.


Pengalaman Capstone

Projek atau kertas penyelidikan dan pembentangan yang terpakai kepada minat khusus pelajar dalam pentadbiran perkhidmatan manusia. Subjek kertas dan persembahan perlu diluluskan oleh ketua program. Capstone adalah sewajarnya semasa magang di mana pelajar akan menyediakan kertas dan persembahan.


Panjang Program

33 kredit *, 24 bulan

Program taught in:
English

See 32 more programs offered by Concordia University Chicago - Online Degree Programs »

Last updated October 12, 2018
This course is Online
Start Date
Jan. 2020
Duration
24 
Sepenuh masa
Deadline
Permintaan Maklumat
International Students deadline. January 9th, 2019: Domestic Students deadline.
By locations
By date
Start Date
Jan. 2020
Application deadline
Permintaan Maklumat
International Students deadline. January 9th, 2019: Domestic Students deadline.

Jan. 2020

Location
Application deadline
Permintaan Maklumat
International Students deadline. January 9th, 2019: Domestic Students deadline.
End Date