Master pendidikan dalam pendidikan khas - kepekatan dalam insiden yang rendah
UMaineOnline (University of Maine)
Maklumat Utama
Lokasi kampus
Orono, Maine, Amerika Syarikat
Bahasa
Inggeris
Format kajian
Pembelajaran jarak jauh
Tempoh
Minta maklumat
laju
Sepenuh masa, Sambilan
Yuran tuisyen
USD 15,048 / per year *
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Sep 2023
* $ 418 / cr. dalam negeri dan $ 523 / cr. luar negeri
biasiswa
Terokai peluang biasiswa untuk membantu membiayai pengajian anda
pengenalan
General Overview M.Ed. dalam Pendidikan Khas - Kepekatan dalam Low Kejadian
Program ini, yang memerlukan sekurang-kurangnya 36 jam kredit, membawa kepada pensijilan negeri sebagai Pakar Pendidikan untuk Pelajar Kurang Upaya Teruk (286). Program ini menyediakan pendidik khas peringkat sarjana untuk berkhidmat pelajar dengan gangguan spektrum autisme, kurang upaya intelek yang penting, dan pelajar dengan pelbagai kecacatan. Selain kriteria permohonan UMaine Graduate School, pemohon mesti menunjukkan skor memuaskan pada Kemahiran Akademik Praxis Teras untuk Pendidik dan berjaya tamat kursus pengenalan dalam pendidikan khas atau menyesuaikan arahan untuk pelajar kurang upaya. Semua kursus memerlukan kerja lapangan jadi calon mesti bekerja atau sukarela di K-12 sekolah-sekolah.
FAEDAH PROGRAM
- Mendapat ijazah NCATE akreditasi dari University of Maine
- Belajar dari fakulti yang berpengalaman yang merupakan pemimpin dalam bidang
- Amalan bekerjasama secara berkesan dengan rakan guru, keluarga dan penyedia perkhidmatan yang lain
- Mengalami pelbagai perspektif melalui kajian kes, simulasi dan latihan reflektif
- Menyiapkan kerja kursus anda di mana sahaja melalui format dalam talian yang inovatif kami
Ijazah Sarjana dalam Pendidikan Khas menyediakan graduan dengan pemahaman pemakaian amalan berasaskan bukti semasa dalam K-12 bilik darjah untuk kanak-kanak dengan keperluan khas. Memahami keperluan kanak-kanak adalah penting untuk memastikan bahawa dia / dia menerima perhatian sewajarnya, bantuan, dan campur tangan untuk berjaya di sekolah. Graduan kita memohon pemahaman mereka tentang keperluan kanak-kanak dan amalan terbaik untuk memenuhi keperluan pelajar mereka dalam persekitaran pembelajaran pendidikan umum inklusif.
program Siswazah direka untuk memperkaya dan memperluaskan teori, amalan dan kepimpinan. Ciri utama kerja siswazah di Kolej adalah mentor bekerja rapat dengan penasihat fakulti yang matlamat adalah untuk memastikan program pelajar memenuhi keperluan unik / beliau. kelas kecil, yang diketuai oleh fakulti diiktiraf secara meluas, menggalakkan perbahasan, pertanyaan, dan perbincangan berdasarkan pengalaman sebenar dan isu-isu semasa. Fleksibiliti dibina ke dalam program individu untuk membolehkan impak yang besar dalam bidang-bidang tertentu yang diperlukan. Komitmen sama untuk pertumbuhan individu dan pertanyaan adalah berakar umbi dalam jangkauan dan pendidikan jarak jauh.
Keperluan Program (36 kredit)
Program 36-jam kredit membawa kepada pensijilan negeri sebagai Pakar Pendidikan untuk Pelajar Kurang Upaya Teruk (286). Ia direka untuk calon-calon yang mempunyai kepentingan dalam bekerja dengan pelajar dengan gangguan spektrum autisme dan lain-lain kecacatan insiden yang rendah, dan yang mempunyai latar belakang pendidikan rendah atau menengah; Walau bagaimanapun, ia mungkin sesuai untuk pelajar dengan jurusan ijazah dalam bidang yang berkaitan seperti pembangunan kanak-kanak, psikologi, gangguan komunikasi, terapi pekerjaan dan fizikal, dan kejururawatan. Kursus disampaikan melalui teknologi pendidikan jarak jauh.
Prasyarat
- Gred B atau lebih tinggi dalam SED 302, 402, SED 500, atau bersamaan
- prestasi yang memuaskan pada Core Kemahiran Praxis Akademik Educators DAN pada MAT atau GRE
- GPA ijazah memuaskan (3.0 kemasukan biasa)
- Saranan menunjukkan potensi untuk berjaya sebagai seorang pelajar siswazah dan guru pendidikan khas (latar belakang akademik dan pelupusan positif)
- Kemasukan esei menunjukkan kemahiran yang mencukupi bertulis, keupayaan untuk renungan, dan komitmen kepada bidang pendidikan khas
- Bukti selesai cap jari dan pemeriksaan latar belakang (Maine Jabatan Pendidikan)
- Pengalaman bekerja dalam beberapa kapasiti dengan pelajar kurang upaya. Calon-calon yang tidak mempunyai pengalaman sebelum boleh diterima, tetapi mereka mungkin diperlukan untuk melengkapkan jam kredit tambahan medan pengalaman serentak dengan kerja kursus.
Kursus Teras
- EHD 510: Pengenalan kepada Penyelidikan Pendidikan
- SED 501: Kepelbagaian dalam Pembangunan
- SED 520: Peraturan-Peraturan Pendidikan Khas, Prosedur dan Pengurusan Kes
- SED 528: Kaedah Pendidikan untuk Pelajar dengan autisme
- SED 536: Strategi Pengajaran untuk Pelajar Kurang Upaya yang teruk
- SED 543: Perancangan Pengurusan Program dan
- SED 556: Penilaian Pelajar dengan Gangguan Spektrum Autisme dan Hilang Upaya yang teruk
- SED 563: Kelakuan Positif Sokongan untuk Pelajar dengan Autism Spectrum Disorders
- SED 564: Reka bentuk Universal untuk Pembelajaran di PK12 Bilik Darjah
- Elektif - 6 kredit: dipilih dengan kebenaran Penasihat; sekurang-kurangnya 3 kredit mestilah celik huruf, SED atau ERL
Capstone (3 kredit)
- Pilihan A - SED 610: Internship dalam Pendidikan Khas, K-8 atau 7-12 (6 kredit)
- Pilihan B - SED 6xx: Projek Ijazah dalam Pendidikan Khas
MAKLUMAT PERMOHONAN
Untuk kemasukan ke program ijazah dalam Pendidikan Khas, pelajar mesti memenuhi standard asas Pusat Pengajian Siswazah dan syarat-syarat kelayakan khas program. Pemohon boleh mengambil sama ada GRE (tiada ujian lanjutan diperlukan) atau Ujian Miller Analogi. Bagi pelajar dengan GPA ijazah sebanyak 3.0 atau di atas, keperluan ujian ini dikecualikan. Pemohon memohon kemasukan ke program-program yang membawa kepada pensijilan perlu mengemukakan skor pada Core Kemahiran Praxis Akademik Educators dengan permohonan mereka (https://www.ets.org/praxis/about/core/). Calon-calon yang sudah disahkan dalam Maine dan telah mengambil Praxis sebelum boleh mengemukakan satu salinan sijil mereka untuk mendokumentasikan bahawa mereka telah memenuhi standard negeri pada ujian. Pemohon boleh dijemput untuk temuduga peribadi dengan fakulti Pendidikan Khas. Pelajar perlu meminta maklumat bantuan kewangan daripada Aid Office Kewangan Pelajar Universiti. biasiswa Pendidikan Khas kadang-kadang ada untuk calon-calon yang mempunyai keperluan kewangan didokumenkan. Untuk layak, pemohon mesti memohon bantuan kewangan melalui Pejabat Universiti Pelajar Bantuan Kewangan. Apabila anda sudah bersedia untuk memohon, sila semak Arahan Permohonan pertama. Kemudian, lengkapkan permohonan dalam talian anda.
Soalan Sering Ditanya
Apa yang boleh saya lakukan dengan M.Ed. dalam Pendidikan Khas - Kepekatan dalam Low Kejadian?
AS Biro Statistik Buruh (BLS) meramalkan bahawa pekerjaan Pendidikan Khas dijangka berkembang sebanyak 6% dalam tempoh 2012-2022. Permintaan akan dipacu oleh keperluan khas meningkatkan enrolmen dan keperluan untuk perkhidmatan. Sebagai saringan keupayaan meningkat, begitu juga dengan keperluan untuk perkhidmatan yang disediakan oleh guru-guru Pendidikan Khas di K-12 tetapan kelas.
Guru Pendidikan Khas juga boleh merebut peluang pekerjaan dalam sektor swasta dan sebagai penyelia dan pentadbir.
Bagaimanakah saya boleh mendapatkan maklumat mengenai Peperiksaan Graduate Record atau Miller Analogi Ujian, dan Praxis I?
Pemohon mestilah mengambil sama ada GRE (tiada ujian lanjutan diperlukan) atau MAT. Sebagai fakulti, kita tidak mempunyai kelebihan tertentu. Walau bagaimanapun, perkiraan untuk mengambil MAT boleh dibuat dengan menghubungi Pejabat Rekod Pelajar (207-581-1317) dan biasanya boleh dibuat dalam masa yang agak singkat, dan keputusan yang cepat disediakan. Pelajar yang memilih untuk mendaftar dalam program tesis mesti mengambil GRE. Anda boleh mendaftar di laman web Educational Testing Service. Maklumat lanjut mengenai Praxis saya boleh didapati di laman web Educational Testing Service.
Adakah M.Ed. program dalam Pendidikan Khas memerlukan tesis?
No.
Bagaimana pula dengan pensijilan?
pensijilan guru diberikan oleh Jabatan Maine Pendidikan, bukan oleh University of Maine. Pelajar yang berjaya menamatkan SEMUA keperluan, program persediaan profesional kami NCATE diluluskan (Guru Pelajar dengan tinggi Kejadian Upaya, Pakar pendidikan untuk pelajar dengan Rendah Kejadian Upaya) termasuk dokumentasi lulus skor pada Praxis II dalam Pendidikan Khas akan layak untuk pensijilan . Maklumat khusus mengenai pensijilan boleh didapati daripada Jabatan Maine Pendidikan, Perniagaan Pensijilan, House Station Negeri 23, Augusta, ME 04.333.
Jika saya telah mengambil kursus siswazah di universiti lain, mereka boleh dipindahkan ke program saya di UMaine?
Maksimum 6 jam kredit kerja kursus siswazah sebelumnya dari institusi lain boleh dipindahkan ke dalam program ini pelajar di masa kemasukan, atau 12 kredit dari University of Maine. Dalam usaha untuk dipindahkan, kursus mesti diluluskan oleh fakulti Pendidikan Khas. Penentuan pemindahan penerimaan bergantung kepada faktor seperti sejauh mana baru-baru ini kursus ini telah diambil dan sama ada ia dinilai setara dengan kursus yang mantap dalam program ini. Keputusan mengenai pemindahan kursus dibuat semasa proses / wawancara permohonan. kursus siswazah diambil sebagai sebahagian daripada program ijazah seseorang tidak boleh dipindahkan ke dalam M.Ed. program.
Bagaimana saya boleh mendapatkan penasihat fakulti?
Seorang ahli fakulti Pendidikan Khas ditugaskan untuk berkhidmat sebagai penasihat pelajar semasa peringkat akhir proses permohonan. nama penasihat akan dimasukkan dalam surat Sekolah Graduan penerimaan kepada pelajar.
Jika anda sudah bersedia untuk mengambil langkah seterusnya, kawasan kemasukan dalam talian ini boleh membantu anda dengan proses permohonan. Untuk memulakan, ikuti panduan permohonan membantu kami di sini. soalan yang biasa dijawab dalam seksyen ini, tetapi sila hubungi salah satu daripada kemasukan siswazah profesional untuk panduan tambahan. Apabila anda sudah biasa dengan proses yang anda boleh mula permohonan dalam talian anda ke Universiti Pengajian Siswazah Maine!