Ijazah Sarjana dalam Pendidikan Khas
UNIR
Maklumat Utama
Pilih lokasi
Lokasi kampus
Logroño, Sepanyol
Bahasa
Bahasa Sepanyol
Format kajian
Pembelajaran jarak jauh
Tempoh
1 tahun
laju
Sambilan
Yuran tuisyen
Minta maklumat
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Minta maklumat
pengenalan
Pelajari Master Rasmi dalam Pendidikan Khas dalam talian dengan UNIR
Sarjana secara rasmi dalam Pendidikan Khas Online akan memberi anda latihan, kemahiran dan kecekapan yang diperlukan untuk bertindak balas dengan berkesan kepada tuntutan khusus yang diberikan oleh pelajar dengan keperluan pendidikan khas (SEN) .
Dengan Master dalam Pendidikan Khas Online anda bukan sahaja akan mengetahui semua jenis SEN, tetapi anda akan belajar untuk mendiagnosis, mengesan, dan mengintervensi kecacatan pelajar anda dalam semua peringkat pendidikan.
Sebagai guru, anda akan memperoleh kelayakan yang diperlukan untuk menilai pelajar, menilai keadaan mereka di dalam kelas, menghormati irama dan gaya pembelajaran mereka dan mereka bentuk dan melaksanakan penyesuaian kurikulum khusus dan berkesan untuk mereka . Latihan ini bertujuan untuk mempromosikan perhatian kepada kepelbagaian di sekolah awam, swasta dan swasta.
Maklumat am
- Kredit: 60 ECTS
- Tempoh: 1 tahun akademik
- Kaedah: Jauh, 100% dalam talian
- Internship: Subjek Pilihan
- Peperiksaan: Peperiksaan bersemuka pada akhir setiap semester
- Akses ke Doktor: Ijazah sarjana rasmi ini membenarkan penggabungan kepada program doktoral rasmi dan meningkatkan skor anda, selagi ia sepadan dengan bidang pengetahuan yang sama, dalam skala peperiksaan, senarai interim, pertandingan pemindahan dan pertukaran pekerjaan. Semak asas tawaran awam.
metodologi
Kaedah kajian UNIR adalah fleksibel, diperibadikan dan berkesan. Metodologi ini didasarkan pada kelas langsung dalam talian dan tutor peribadi untuk menawarkan latihan terbaik.
Model pedagogi UNIR adalah berkesan kerana ia berdasarkan kaedah secara menyeluruh dalam talian supaya setiap pelajar dapat belajar mengikut kadar mereka sendiri:
- Kelas dalam talian secara langsung: Terdapat kelas yang dijadualkan setiap hari dalam seminggu pada waktu pagi dan petang supaya anda boleh menghadiri kelas apabila ia adalah yang terbaik untuk anda.
- Kelas dalam talian ditangguhkan: Jika anda tidak dapat menghadiri kelas atau anda tinggal dengan soalan, anda boleh mengakses semua kelas anda ditangguhkan. Anda dapat melihatnya setiap kali anda mahu dan seberapa banyak yang anda perlukan.
- Tutor peribadi: Hari pertama anda akan diberikan tutor peribadi. Anda akan berhubung dengannya melalui telefon dan e-mel. Dia akan menyokong anda dalam hari anda dan menyelesaikan sebarang keraguan yang mungkin timbul.
- Kampus Maya: Semua yang anda perlukan untuk belajar di UNIR adalah di kampus: kelas, guru, rakan sekelas, perpustakaan, sumber pengajaran, jadual, sembang, forum dan banyak lagi.
- Sumber pengajaran: Anda akan mempunyai akses kepada sumber pembelajaran yang berbeza untuk melengkapkan latihan anda: bacaan saling melengkapi, gambar rajah dengan idea utama, ujian penilaian sendiri, dan sebagainya.
Kurikulum
kurikulum
Semester Pertama 30 ECTS
- Asas Perkembangan dan Pembelajaran Neuropsikologi
- Kecacatan Kognitif: Asas Evolusi, Pendidikan, Sosial dan Keluarga
- Kecacatan Sensor dan Motor: Aspek Evolusi, Pendidikan, Sosial dan Keluarga
- Metodologi dalam Penyelidikan dalam Pendidikan dan Pendidikan Khas
- Gangguan Pembangunan yang meluas dan Gangguan Kelakuan: Aspek Evolusioner, Pendidikan, Sosial dan Keluarga
Semester Kedua 30 ECTS
- Intervensi Neuropsikologi dalam Kurang Upaya dan Gangguan Pembelajaran
- Kerja Penyelidikan dalam Pendidikan Khas
- Subjek Pilihan 1
- Subjek pilihan 2
Subjek pilihan
- Perhatian kepada Kebolehan dan Bakat Tinggi
- Teknologi Bantuan dan ICT dalam Pendidikan Khas
- Intervensi dalam Gangguan Bahasa dan Komunikasi
- Latihan Luar
Hasil Program
profil Siswazah
Profil graduan Ijazah Sarjana Universiti dalam Pendidikan Khas ialah ijazah pasca siswazah yang dikaitkan dengan bidang pendidikan, yang latihan kecekapan yang diperoleh semasa ijazah sarjana telah memberikan pengetahuan teori-praktikal yang diperlukan untuk mengesan, mencegah dan campur tangan dengan orang yang mempunyai keperluan pendidikan tinggi.sifat kepelbagaian (intelek, deria dan motor, gangguan perkembangan dan tingkah laku, gangguan bahasa dan komunikasi, kebolehan tinggi, dsb.).
Kecekapan akademik, profesional dan saintifik yang diperolehi oleh graduan ijazah sarjana meletakkan mereka sebagai profesional yang mampu bertindak secara berkesan dalam bidang kerja berikut:
- Sebagai guru atau guru peringkat pendidikan bayi, rendah dan menengah, bekerjasama dalam intervensi dengan kanak-kanak yang mempunyai sebarang jenis keperluan pendidikan khas.
- Sebagai profesional pendidikan dalam pusat pendidikan khas tertentu, memberikan sokongan kepada orang yang mempunyai jenis kecacatan tertentu.
- Sebagai seorang profesional pendidikan yang mampu mereka bentuk dan melaksanakan penyelidikan berkualiti di dalam bilik darjah, pusat atau dalam konteks sosial, dan yang objektifnya ialah: a. Menyumbang kepada pengetahuan tentang pelbagai jenis kecacatan dan kepelbagaian fungsi dalam bidang pendidikan, b. Mereka bentuk program intervensi yang berkesan untuk kumpulan sasaran dan c. Memudahkan kemasukan pelajar berkeperluan pendidikan khas di dalam bilik darjah dan dalam masyarakat.
Galeri
Peluang kerjaya
peluang kerjaya
Selepas menamatkan Sarjana dalam Pendidikan Khas anda akan dapat bekerja dalam:
Sekolah Pendidikan Bayi, Rendah dan Menengah, Institut Pendidikan Wajib dengan kanak-kanak SEN di mana peneguhan dan intervensi psikopendidikan diperlukan, dan di pusat Pendidikan Khas. Latihan yang diperlukan juga disediakan kepada guru Pedagogi Terapeutik semasa untuk pemantapan profesional dan kerja mereka.
Sebagai tambahan kepada pengetahuan praktikal, kepentingan pengetahuan saintifik dalam amalan pendidikan harus ditonjolkan:
Komitmen pendidikan Sarjana Pendidikan Khas dengan orang yang mempunyai SEN membayangkan pelaksanaan garis penyelidikan untuk mendalami pengetahuan populasi ini yang berorientasikan pembangunan instrumen untuk mengenal pasti awal keperluan untuk sokongan pendidikan dan strategi intervensi dalam Bilik Darjah. Penyelidikan dalam bidang Pendidikan Khas berbeza dengan penyelidikan dalam Pendidikan kerana kepelbagaian dan keistimewaan populasi yang terlibat dan kepelbagaian persekitaran.