ITILĀ® peringkat pertengahan - keupayaan perkhidmatan modul osa, PPO, RCV, latihan soa & peperiksaan pakej

E-Careers

Penerangan Program

Baca keterangan rasmi

ITIL® peringkat pertengahan - keupayaan perkhidmatan modul osa, PPO, RCV, latihan soa & peperiksaan pakej

E-Careers

Apakah objektif kursus ini?

Perancangan, Perlindungan & Optimisation

  • Bagaimana untuk merancang dan menyediakan kapasiti mencukupi untuk menyokong perubahan keperluan perniagaan.
  • Bagaimana untuk menentukan dan melaksanakan sistem capaian yang cekap untuk mengekalkan kualiti perkhidmatan pada setiap masa.
  • Menggunakan IT prinsip kesinambungan perkhidmatan untuk mengekalkan kualiti perkhidmatan sebagai sistem dan rangka kerja peralihan.
  • Bagaimana untuk membina rangka kerja dan sistem yang membantu menyokong pengurusan permintaan.

Tawaran Perkhidmatan dan Perjanjian

  • Menangkap keperluan pengguna dan perkhidmatan untuk perlawanan menentukan.
  • Penjejakan dan perkhidmatan publisiti yang ditawarkan kepada pengguna dan pihak berkepentingan.
  • Berunding dan menentukan perjanjian tahap perkhidmatan dan memberikan peranan dan tanggungjawab untuk memastikan mereka dikekalkan.
  • Pemantauan penggunaan perkhidmatan dan memberikan sumber apabila diperlukan untuk mengekalkan SLA.
  • Mengintegrasikan pihak ketiga ke dalam penyediaan perkhidmatan dan menentukan proses yang mengekalkan SLA dan kualiti perkhidmatan.
  • Penentuan nilai perniagaan bagi operasi IT formal dan menggunakan wawasan yang diperolehi untuk belanjawan yang lebih baik.
  • Mengumpul maklum balas perkhidmatan pengguna dan penyelesaian aduan bagi meningkatkan tahap kepuasan.
  • Mendefinisikan pekerja yang diperlukan untuk menyampaikan perkhidmatan dan peranan menetapkan, dan tugas untuk mengekalkan standard.
  • Menentukan dan melaksanakan teknologi yang diperlukan untuk membantu dalam penyediaan perkhidmatan.

Akhbar, Kawalan & Pengesahan

  • Menggunakan perancangan peralihan dan sokongan untuk membangunkan memudahkan proses berpindah ke proses dan sistem baru.
  • Menggunakan teknik pengurusan perubahan dan teknologi untuk rekod perubahan sistem / perkhidmatan untuk mengukur keberkesanan dan menyediakan rujukan kembalikan jika diperlukan.
  • Melepaskan dan menggunakan teknik-teknik pengurusan untuk membantu dengan kemas kini sistem tambahan.
  • Mengubah garis panduan penilaian yang membantu menilai kesan perubahan sistem baru.
  • Perkhidmatan Asset & Pengurusan Konfigurasi (SACM), menyediakan repositori terpusat untuk menangkap perubahan sistem.
  • Menyampaikan perubahan yang dituntut oleh pengguna perkhidmatan dan faktor-faktor lain.
  • pengesahan perkhidmatan dan rutin ujian untuk mengesahkan bahawa rangka kerja dan dasar berfungsi seperti yang diharapkan.
  • teknik pengurusan pengetahuan dan teknologi untuk memastikan bahawa pelajaran berharga yang ditangkap dan dikongsi dengan pihak-pihak berkepentingan utama yang lain.

Sokongan Operasi & Analisis

  • Merancang dan melaksanakan kitaran tindakan untuk mengendalikan acara sistem dan organisasi.
  • Dengan menggunakan jawapan pra-merancang untuk membaik kejadian dengan tujuan untuk mengurangkan kesan negatif dan memberikan hasil yang memuaskan.
  • Proses pengurusan akses yang melindungi keselamatan data dalaman.
  • Bagaimana untuk memenuhi permintaan pengguna-pengguna perkhidmatan tanpa menjejaskan operasi lain dan menyampaikan hasil mengikut tahap perkhidmatan yang dipersetujui.
  • alat pengurusan perkhidmatan meja dan teknik yang digunakan untuk merakam kejadian, permintaan dan acara-acara dan untuk bersetuju perjanjian tahap perkhidmatan yang sesuai.
  • Fungsi dan peranan yang membolehkan anda membina sokongan dan analisis operasi perkhidmatan yang kukuh dan menyokong setiap proses yang ditakrifkan sebelum ini.
  • Penggunaan teknologi untuk membantu meningkatkan dan menyokong rangka kerja dan proses OSA.

Siapakah yang dimaksudkan untuk?

Sesiapa yang memegang Sijil ITIL® Foundation dan perlu mendapatkan pemahaman atau set kelayakan yang menunjukkan pemahaman mereka tentang trek Keupayaan Perkhidmatan dalam perjalanan untuk mendapatkan yang MALC. Program Perkhidmatan Keupayaan biasanya dijalankan oleh profesional IT, pengurus perniagaan dan pemilik proses perniagaan yang terlibat dalam pengurusan permintaan, pengurusan tahap perkhidmatan dan peranan pengurusan kewangan secara sehari-hari.

KEPERLUAN

Dalam usaha untuk menduduki peperiksaan di dalam pakej ini, pelajar mestilah tamat Peperiksaan Yayasan ITIL® mereka dan lulus ia.

Apa menandakan kursus ini selain?

Setelah selesai pakej ini, pelajar akan mempunyai pemahaman yang lengkap modul Keupayaan ITIL® Service. Setelah peperiksaan bagi setiap kursus telah diluluskan pelajar akan dapat mengambil Urusan Di seluruh kursus Kitaran Hayat itu. Mereka juga akan dapat berfungsi dalam pelbagai jenis pengurusan perkhidmatan, IT dan peranan penganalisis pendapatan gaji purata £ 45,000.

Sumber: www.payscale.com

Apa yang berlaku selepas meminta maklumat?

Sebaik sahaja anda telah bertanya anda akan dihubungi oleh salah seorang pakar kerjaya penasihat kami yang akan dapat menyediakan anda dengan apa-apa maklumat lanjut yang anda perlukan.

This school offers programs in:
  • English
Tempoh & Harga
This course is Online
Start Date
Tarikh mula
Pendaftaran Terbuka
Duration
Tempoh
12 
Sambilan
Price
Harga
1,295 GBP
Locations
United Kingdom - Slough, England
Tarikh mula : Pendaftaran Terbuka
Tarikh tutup permohonan Permintaan Maklumat
Tarikh akhir Permintaan Maklumat
United Kingdom - UK Online
Tarikh mula : Pendaftaran Terbuka
Tarikh tutup permohonan Permintaan Maklumat
Tarikh akhir Permintaan Maklumat
Dates
Pendaftaran Terbuka
United Kingdom - Slough, England
Tarikh tutup permohonan Permintaan Maklumat
Tarikh akhir Permintaan Maklumat
United Kingdom - UK Online
Tarikh tutup permohonan Permintaan Maklumat
Tarikh akhir Permintaan Maklumat