ITILĀ® perantaraan peringkat - perkhidmatan modul kitaran hayat ss, sd, st, jadi, latihan csi & peperiksaan pakej

E-Careers

Penerangan Program

Baca keterangan rasmi

ITIL® perantaraan peringkat - perkhidmatan modul kitaran hayat ss, sd, st, jadi, latihan csi & peperiksaan pakej

E-Careers

Apakah objektif kursus ini?

Perkhidmatan Kitaran Hayat menawarkan fokus pengurusan luas bidang amalan ITIL®, modul termasuk adalah:

  • strategi perkhidmatan
  • reka bentuk perkhidmatan
  • Peralihan perkhidmatan
  • Operasi perkhidmatan
  • Perkhidmatan Secara Berterusan

strategi perkhidmatan

  • pendekatan ITIL® untuk pengurusan perkhidmatan viewing sebagai satu proses dalam sistem yang lebih besar
  • Prinsip di sebalik reka bentuk perkhidmatan yang baik
  • Proses yang perlu dibina dalam untuk menyokong dan menguruskan strategi perkhidmatan yang
  • Menggunakan IT rangka kerja untuk membantu meningkatkan tadbir urus dan kesan strategi ke atas proses perniagaan lain.
  • Membina pasukan dan memberikan peranan dan tanggungjawab yang perlu untuk melaksanakan strategi.
  • Menggunakan teknologi untuk menyokong strategi melalui penggunaan peningkatan automasi dan peningkatan.
  • Mereka bentuk, melaksana dan beralih kepada strategi perkhidmatan baru
  • Mengenal pasti dan menyelesaikan isu-isu yang boleh menghalang berjaya menyediakan strategi yang baru.

reka bentuk perkhidmatan

  • tafsiran ITIL® reka bentuk perkhidmatan dan bagaimana perkhidmatan dimuatkan ke seluruh perpustakaan ITIL® itu.
  • Prinsip-prinsip amalan terbaik di belakang mereka bentuk khidmat yang menyokong elemen-elemen lain rangka kerja ITIL® itu.
  • Proses-proses yang perlu disertakan dengan apa-apa reka bentuk perkhidmatan baru termasuk SLA, pencetus acara dan cabaran dan risiko yang perlu ditangani sebelum kerahan.
  • Dengan menggunakan teknologi untuk membantu dengan reka bentuk perkhidmatan IT dan penghantaran.
  • Peranan, tanggungjawab dan pekerja yang diperlukan untuk menguruskan proses penyampaian perkhidmatan dengan betul.
  • Melaksanakan proses penyampaian perkhidmatan baru dan bagaimana untuk menilai prestasi dan ROI.

Peralihan perkhidmatan

  • Prinsip di sebalik peralihan perkhidmatan - contohnya pengoptimuman dan input dan output yang perlu dipertimbangkan semasa fasa reka bentuk
  • Proses yang menyokong projek peralihan perkhidmatan dan kemahiran dan teknik yang diperlukan untuk menilai dan menguruskan dengan peralihan.
  • Bagaimana untuk menguruskan elemen manusia apa-apa projek peralihan perkhidmatan IT, termasuk jangkaan pihak berkepentingan dan komunikasi.
  • Menilai kesan organisasi dan perubahan sepanjang projek peralihan perkhidmatan.
  • Implikasi teknikal peralihan perkhidmatan dengan pertimbangan khas daripada langkah dari di lokasi untuk perkhidmatan Cloud.
  • Memandangkan faktor-faktor kejayaan dan risiko yang berkaitan dengan peralihan perkhidmatan dan cara terbaik untuk bertemu satu sama.

Operasi perkhidmatan

  • Faktor-faktor yang menjelaskan mengapa sistem dan perkhidmatan yang disampaikan dalam cara yang mereka berada dan nilai yang mereka berikan kepada perniagaan.
  • Cara dengan mana perkhidmatan IT disusun serta dilaksanakan, seperti pengurusan acara dan menggunakan pengurusan insiden bagi memulihkan perkhidmatan cepat.
  • Pemantauan dan kawalan operasi IT untuk menyampaikan perkhidmatan yang diperlukan dan untuk menyampaikan tindakan pembetulan apabila diperlukan.
  • Pengurusan infrastruktur teknologi dalam apa-apa cara bahawa ia menjadi satu aset untuk penyampaian perkhidmatan.
  • Melaksanakan perkhidmatan meja dan menyokong struktur untuk menangkap kejadian dan memulakan tindakan penyelesaian yang diperlukan.
  • Mengenal pasti cabaran dan faktor-faktor kejayaan yang kritikal dan menyediakan rancangan yang memastikan mereka semua ditangani mengikut piawaian ITIL®.

Perkhidmatan Secara Berterusan

  • Meletakkan peningkatan perkhidmatan yang berterusan dalam konteks kepada unsur-unsur ITIL® kitaran hayat lain.
  • Prinsip-prinsip dan proses di belakang ITIL® CSI dan bagaimana mereka mesti digunakan untuk perkhidmatan program penghantaran.
  • Bagaimana untuk melaksanakan perubahan organisasi dan operasi yang diperlukan untuk program peningkatan perkhidmatan yang berterusan.
  • pertimbangan teknologi apabila mereka bentuk dan melaksanakan rancangan CSI.
  • Mengenal pasti cabaran dan faktor-faktor risiko yang boleh menjejaskan rancangan CSI dan cadangan.

Siapakah yang dimaksudkan untuk?

Sesiapa yang memegang Sijil ITIL® Foundation dan memerlukan laluan yang pasti-api untuk kejayaan dalam memahami sepenuhnya kitaran hayat ITIL® yang lengkap. Trek Service Kitaran Hayat biasanya satu yang dilaksanakan oleh pengurusan atau seorang ketua kumpulan yang berperanan memerlukan pengurusan kawasan yang berbeza atau bekerja dalam pasukan yang berbeza yang diperlukan untuk menyampaikan amalan pengurusan perkhidmatan yang berkualiti.

KEPERLUAN

Dalam usaha untuk menduduki peperiksaan di dalam pakej ini, pelajar mestilah tamat Peperiksaan Yayasan ITIL® mereka dan lulus ia.

Apa menandakan kursus ini selain?

Setelah selesai pakej ini, pelajar akan mempunyai pemahaman yang lengkap ITIL® Perkhidmatan Kitaran Hayat. Setelah peperiksaan bagi setiap kursus telah diluluskan pelajar akan dapat mengambil Urusan Di seluruh kursus Kitaran Hayat itu. Mereka juga akan dapat berfungsi dalam pelbagai jenis pengurusan perkhidmatan, IT dan peranan penganalisis pendapatan gaji purata £ 45,000.

Sumber: www.payscale.com

Apa yang berlaku selepas meminta maklumat?

Sebaik sahaja anda telah bertanya anda akan dihubungi oleh salah seorang pakar kerjaya penasihat kami yang akan dapat menyediakan anda dengan apa-apa maklumat lanjut yang anda perlukan.

This school offers programs in:
  • English
Tempoh & Harga
This course is Online
Start Date
Tarikh mula
Pendaftaran Terbuka
Duration
Tempoh
12 
Sambilan
Price
Harga
1,585 GBP
Locations
United Kingdom - Slough, England
Tarikh mula : Pendaftaran Terbuka
Tarikh tutup permohonan Permintaan Maklumat
Tarikh akhir Permintaan Maklumat
United Kingdom - UK Online
Tarikh mula : Pendaftaran Terbuka
Tarikh tutup permohonan Permintaan Maklumat
Tarikh akhir Permintaan Maklumat
Dates
Pendaftaran Terbuka
United Kingdom - Slough, England
Tarikh tutup permohonan Permintaan Maklumat
Tarikh akhir Permintaan Maklumat
United Kingdom - UK Online
Tarikh tutup permohonan Permintaan Maklumat
Tarikh akhir Permintaan Maklumat